Gå til innhold

R.I.P skjermkortet? mulig ødelagt :( ?

Anbefalte innlegg

Hei

Har en bærbar pc, med radeon 7000 skjermkort var det vel om jeg ikke husker helt feil. I det siste så har skjermen plutselig blitt helt utydelig å se på, man kan se om man står i windows eller i et annet program, men helt umulig å jobbe med.

Da har jeg klart å rote meg inn på skjermoppløsningen og byttet oppløsningen slik at den blir fin igjen. Men nå er den slik hele tiden, helt fra starten av, også før windows starter opp også. Har skjermkortet tatt natta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bumper litt tidlig, sånn til info. Minimum 24 timer sier forumreglene.

Men, til saken.

Ja, det virker som skjermkortet har tatt kvelden, desverre. Det kan selvfølgelig være monitoren også, men siden ting ble bedre tidligere når du skiftet oppløsning, så er det nok skjermkortet.

Test gjerne monitoren på en annen maskin/skjermkort for å være sikker. Har du mulighet, så test gjerne skjermkortet i en annen maskin før du tester monitoren.

Lenke til kommentar

Er det oppløsningen som er herpa?

Hvis jeg har forstått det rett:

du får stillt skjermoppløsnignen slik at den blir fin, men hver gang du starter maskinen på nytt har oppløsningen blitt herpa igjen?

da er det mulig det er noe med skjermdriveren som gjør at den blir slik.

ati.com

dersom dette ikke funker kunne det jo kanskje la seg fikse ved å formatere pcen.

men vent med det til flere har kommet med synspunkter til denne saken.

lykke til!

bjørn^eN

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Har testet med ekstern skjerm, med det samme resultatet, og det med å endre skjermoppløsningen går heller ikke lenger, like dårlig resultat uansett. Så jeg får ikke testa så mye, da jeg ikke ser noen ting omtrent på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...