Jogy Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Heisann! Lurer litt på om noen kunne hjelpe meg med dette... Bildet som ligger vedlagt er et seriebilde som er satt sammen (ikke av meg) Noen som kunne gitt meg en rask "bruksanvisning" eller start på hvordan jeg kan gjøre dette i adobe photoshop cs? Har tatt serie bildene med kameraet, men må sette de sammen. Noe som jeg er usikker på hvordan jeg gjør. All hjelp tas imot med takk :!: Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Legge alle lagen over hverandre og hviske ut alt untatt "mannen". Eller så kan du bruke Photomerge. File --> Automate --> Photomerge Edit: Når jeg tenker mer på det tror jeg ikke Photomerge vil fungere... Endret 3. juni 2005 av Ongabonga Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Kanskje kloneverktøyet (men smaken er som baken ) Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Kanskje kloneverktøyet (men smaken er som baken ) Hvordan kan man få klonet det? Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 - Åpne bilde 1-4 - Velg kloneverktøy - Hold inne alt+museklikk på bilde 2 (f.eks. i øvre venstre hjørne) - Klikk så på samme plassen på bilde 1 (uten alt inne) - nå Kan du klone skiløperen i bilde 2 over på bilde 1 - Hold inne alt+museklikk på bilde 3 (f.eks. i øvre venstre hjørne) - o.s.v. (husk at Aligned må være haket av) Lenke til kommentar
bent-ove Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 jeg ville nok gjort som Ongabonga foreslår. Legger du bildene på hvert sitt lag, kan du bruker layer mask til å ta bort det som ikke skal være med., På denne måten har du også muligheten til å endre plassering etterpå om du ønsker det.... Kloneverktøyet vil kunne fungere, men det er en mer møysommelig prosess, og du har ikke noen særlig muligheter for justeringer etterpå..... Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 jeg ville nok gjort som Ongabonga foreslår.Legger du bildene på hvert sitt lag, kan du bruker layer mask til å ta bort det som ikke skal være med., På denne måten har du også muligheten til å endre plassering etterpå om du ønsker det.... Kloneverktøyet vil kunne fungere, men det er en mer møysommelig prosess, og du har ikke noen særlig muligheter for justeringer etterpå..... Masking er absolutt best, men hvis man ikke er helt inne i masking så kan vanlig Eraser være godt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå