B4stian Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Siden jeg har bestilt meg nytt kabinett og ny cpu-kjøler lurer jeg på hvordan jeg kan få av den uten å ødelegge masse skit. Har prøvd en gang før, men det gikk til ... Vet at man må dra opp de to spakene, men hva gjør jeg så? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Det er igrunn ganske enkelt når du har gjort det en gang. Du åpner de to spakene, den er grei. For og fjerne kjøleren, så ser du det er 4 henglser som sitter fast. På høyre på bildet nr. 3 på denne siden ser du hva jeg snakker om. Bruk f.eks et flatjern til å "vippe" de ut fra hengslene. Gjør dette med alle sammen, før du prøver å fjerne dekselet. Håper jeg hjalp deg litt på vei iallefall Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Okey... Skal jeg ha av hele greia kanskje? Skal ha denne kjøleren på. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Feilpostet, du med over 6000 innlegg må vel ha lært at stickyer er en fin ting? http://forum.begin.no/index.php?showtopic=355772 Edit: Flyttet til riktig kategori etter beklagelse og hyggelig forespørsel fra trådstarer. *Hint hint, folkens* Endret 3. juni 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Du må fjerne alt sammen ja. Du må også fjerne det som kjøleren sitter fast til, noe som innebærer at du må skru av hovedkortet. (Det må du gjøre for å feste den nye kjøleren også) Verktøyene du trenger er igrunn bare skrujern og en tang. Vanskelig å forklare hvordan du skal gjøre det, siden jeg ikke kommer på hva de forskjellige tingene heter Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Hehe... gjør ingenting å skru av hovedkortet da jeg skal ha nytt kabinett også. Spør nok igjen hvis jeg ikke får det til. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 men hvordan får jeg av den siste delen da? har fått av kjøleren. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hvis du mener den rammen som er rundt CPU'en (Bilder nr. 2 på denne siden) så ser du at det er 1 plastikk "dings" i hvert hjørne på rammen. Ta en tang, og riv opp de plastikk dingsene. Eller bruk et lite skrujern og vipp de opp. Etter du har gjort det, så skal det nok være enkelt å fjerne resten av rammen. NB! Det kan vel varierer noe hvilke løsninger forskjellige produsenter bruker, men skal vel være noe i nærheten av dette. Det kan vel også være 4 "kroker" bakpå hovedkortet som gjør slik at rammen sitter fast. Da må du bruke en tang og presse inn disse "krokene", slik at rammen løsner. Håper du skjønner noe av det jeg skrev Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Takk! Da var jeg ferdig md å skifte kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå