Fredrik Larsen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Du får 7200RPM disk hvis du ringer en selger, den koster 400kr mer enn 60gb 5400rpm. Jeg kan garantere at i6000 er mye, mye mer solid enn 1557 er. Hva er galt med en "Dell-maskin"? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg vet ikke. Jeg er bare generelt sett skeptisk etter å ha hørt negative ting om Dell. Samtidig så hadde det kanskje vært greit om hun fikk en Dellmaskin tilfelle noe skulle gå galt - forutsatt at servicen de lover faktisk blir overholdt. Jeg fant den ikke så billig som du sa, dog. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Ikke kjøp 7200rpm disk i en bærbar.. Det vil skape mye varme, noe som fører til mer kjøling/viftestøy.. Tenker jeg prøver meg på et oppsett til ca. 10.000 kr. med Inspiron 6000 jeg. Trykk her 1. Velg Dell anbefaler-linken under "Konfigurer og kjøp"-knappen. 2. Velg alternativet helt til venstre. Konfigurer og Kjøp. 3. Sett Garanti Oppgraderinger til "1 års henteservice".. 10.400 Der har du mye Multimedia-kraft til en billig penge.. Ihvertfall i forhold til andre alternativer. Pentium M @ 1,73GHz 1024 MB minne 60 GB harddisk Radeon X300 128 MB ja. En PC som klarer det meste. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Ikke kjøp 7200rpm disk i en bærbar.. Det vil skape mye varme, noe som fører til mer kjøling/viftestøy.. Du gir deg ikke? Min disk ligger på 25~30c etter flere dager på, bråker ikke mer enn min forrige 4200rpm. Så hvordan kan du si at 7200rpm "ikke er lurt"? Har du i det hele tatt hatt en 7200rpm disk i bærbar? Slutt å lyg. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Hvor gammel er din forrige? Vel. Vi bestilte noen Bærbare på jobben med 7200rpm harddisk, og alle disse følte jeg som ubehagelig varme på låret. Kjente også på harddisken rett etter å ha skrudd av maskinen. Og ja, den var varm. Så ja, det var harddisken som var skylden i dette. Så jeg snakker av egne erfaringer. At du presterer å si at jeg lyger her. Det blir litt, tja, barnslig/teit, da dette forumet faktisk er ment for å utveksle personlige erfaringer, noe jeg har gjort her. Skjerp deg. Endret 3. juni 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hvor gammel er din forrige? Vel. Vi bestilte noen Bærbare på jobben med 7200rpm harddisk, og alle disse følte jeg som ubehagelig varme på låret. Kjente også på harddisken rett etter å ha skrudd av maskinen. Og ja, den var varm. Så ja, det var harddisken som var skylden i dette. Så jeg snakker av egne erfaringer. At du presterer å si at jeg lyger her. Det blir litt, tja, barnslig/teit, da dette forumet faktisk er ment for å utveksle personlige erfaringer, noe jeg har gjort her. Skjerp deg. Vel, hvordan vet du at disse maskinene hadde blitt kaldere med en 5400 eller 4200rpm disk? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hvor gammel er din forrige? Vel. Vi bestilte noen Bærbare på jobben med 7200rpm harddisk, og alle disse følte jeg som ubehagelig varme på låret. Kjente også på harddisken rett etter å ha skrudd av maskinen. Og ja, den var varm. Så ja, det var harddisken som var skylden i dette. Så jeg snakker av egne erfaringer. At du presterer å si at jeg lyger her. Det blir litt, tja, barnslig/teit, da dette forumet faktisk er ment for å utveksle personlige erfaringer, noe jeg har gjort her. Skjerp deg. Det er kanskje kjølingen på pc-en som er dårlig? Det er vel tilfeldigvis ikke en Acer? Synes bare det er rart at du har så mye problemer med varme, når min disk ligger rundt 30c Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hvor gammel er din forrige? Vel. Vi bestilte noen Bærbare på jobben med 7200rpm harddisk, og alle disse følte jeg som ubehagelig varme på låret. Kjente også på harddisken rett etter å ha skrudd av maskinen. Og ja, den var varm. Så ja, det var harddisken som var skylden i dette. Så jeg snakker av egne erfaringer. At du presterer å si at jeg lyger her. Det blir litt, tja, barnslig/teit, da dette forumet faktisk er ment for å utveksle personlige erfaringer, noe jeg har gjort her. Skjerp deg. Det er kanskje kjølingen på pc-en som er dårlig? Det er vel tilfeldigvis ikke en Acer? Synes bare det er rart at du har så mye problemer med varme, når min disk ligger rundt 30c Vel, hvordan vet du at disse maskinene hadde blitt kaldere med en 5400 eller 4200rpm disk? Ja, har du faktisk sjekket at det var bedre med 5400- eller 4200rpm disker? Lenke til kommentar
ols Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg må si meg enig med Fredrik m.fl. Hvis du ser på spesifikasjoner for bærbare harddisker, vil du se at effektavsettelsen er liten, ca 1 watt ved idle, og vel 2watt ved jobbing. (typiske verdier). Nyere disker inkludert 7200 typer ligger gjerne i underkant pga bedre elektronikk. Dette er uansett ikke nok til å gjøre maskinen "ubehagelig varm". Dvs at varmen i det nevnte tilfellet må ha kommet fra andre deler av maskinen. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 PSdata 1557 http://www.psdata.no/ps.asp?it=108683 Eller Netshop 1557 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5912 Lenke til kommentar
stamfar Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) skjønner ikke at (nesten) ingen tenker på at det er jevlig viktig å ha en god skjerm nå man driver med foto. Ser etter en bærbar selv til samme bruk, og kommer til å sette dette som nummer 1. på kriterie listen. Jeg kommer dog ikke til å kjøpe før til høsten. Har også hørt at Dell har gode skjermer, men har ingen førstehåndserfaring. Apple sine har også bra skjermer, kanskje enda bedre? Vet ikke men, Apple skjermene jeg har sett har hatt veldig bra farge gjengivelse og ganske god innsynsvinkel, men kanskje litt lav oppløsning iforhold til pc verden.. Det er ikke noe kjipere en å sende godbilde til print og få tilbake et resultat som har helt andre fargetoner kontraster lysstyrke osv en det du så på den crappy skjærmen din.. Tror også bare det er bull at 7200 diskene bråker eller blir varme, ingen tester jeg har sett har indikert dette.. Raske og store disker er også fint hvis man driver med foto, men etter hvert blir det stort sett et must med en ekstern disk uannsett, da 2,5 diskene ikke rommer så altfor mye mye. (spesielt ikke hvis man tar mange RAW bilder og pusler litt med video på si). Det er også en ganske stor (Photoshop) ytelses fordel med å ha en ekstern disk, hvis man setter den eksterne som primær scratch disk. Det nest beste er å lage en partisjon på begynnelesen(viktig) av interndisken og ha denne som scratch. når jeg skal kjøpe kommer jeg til å passe på at den støtter newcard så jeg kan kjøpe et PCIe kort og kjøre ekstern SATA. Det vil bli raskt ...Håper det kommer bærbare med integrerte eksterne SATA kontakter innen høsten, noe som hadde vært det aller beste.... Har Dell maskinene PCIe? og ja GPU har null og nix si i Photoshop ytelse, så dette er ikke noe jeg ville lagt penger i. DVI utgang er derimot noe jeg ville lagt penger i , men vet ikke om dette finnes i noen særlig stor grad på bærbare pcer idag. Powerbooken har dette. men ja mac er dyrt.. 1gig å dvd brenner er også fint men alt dette kan kanskje bli vanskelig å oppdrive for under titusen Endret 4. juni 2005 av stamfar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå