qtip Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Jeg har installert Tight VNC hjemme, og bruker Tight VNC server på hjemmemaskinen for å fjernstyre med Tight VNC Viewer fra jobben. Problemet er at jeg ikke får pinget maskinen fra jobben mot hjemme-maskinen. Jeg sjekket ip adressene på hjemme-maskinen (bruker ADSL), da fikk jeg på kort 1: 192.168.xxxx og kort 2 169.254.xxxxx, regner med det er 169 adressen som er den jeg har på internett. Jeg kjører Zone Alarm på hjemmemaskinen, usikker på om dette har noen betydning. Hvordan kan jeg få kontakt fra jobben via Tight VNC? Endret 3. juni 2005 av qtip Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hvis du har ruter hjemme, eller på jobben, så må du nok åpne en port. Hvilken port det er, står vel i manualen eller i programmet. Firewall kan vel kanskje også ha en betydning i denne sammenhengen, siden den skal sperre for "hackere" osv, og du tar deg jo ikke på en pc. Så du er igrunn en liten "hacker" Mitt tips: Åpne portene som VNC bruker + Enable ip eller noe slik i brannmuren din hjemme. Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Du kan ikke bruke ip-adressen til den lokale maskinen, du må bruke ip-adressen ADSL-modemet får tildelt av ISP. Endret 3. juni 2005 av EMM386 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå