Sveos Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Først så fikk jeg ikke logget inn med rootpassord. Ved hjelp her på forumet så ble det løst. Har to spørsmål. 1. Jeg får ikke logget på serveren lengere vha. av Putty. Får melding PuTTY Fatal Error, Network error: Connection refused. Har ikke gjort noe med serveren, bortsett fra ett par strømbrudd. Kjører Mandrake 10.1. 2. Har også installert Webmin. Får ikke logget på pga. feil brukernavn/passord. Lar denne seg resette? Vennlig hilsen Linux nybegynner Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Høres ut som sshd er nede for telling, logg inn lokalt og sjekk om sshd kjøres fremdeles, eventuelt, så kjøres sshd på feil port.. Lenke til kommentar
Sveos Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Ser ut som ssh ikke kjører. Hvordan starter jeg den og evt. hvordan kan den starte automatisk ved reboot? Hilsen Linuxnybegynner Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Edit: mandrake var det ja... Endret 3. juni 2005 av Gimper Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Han kjører madrake 10.1 Gimper Lenge lenge leeeenge siden jeg var borti Mandrake, men funker /etc/init.d/ssh start ? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Ang Webmin: Svar nr. 2 i FAQ-en http://www.webmin.com/faq.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå