ostenxx Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Hei noen som har forslag til hvilken vifte jeg bør investere i hvis jeg skal overklokke en AMD Athlon 1200? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Taisol til 115 bør klare brasene selv om den etter min mening bråker litt for mye (litt over 30 db) zalman cnps 5100cu. Vil kjøle din prosessor helt stille og med solide fester osv. Har en selv på xp1700+ og er veldig godt fornøyd. kan justere vifta som er på etter lydnivå du vil ha. kjøp en shim til å legge rundt coren på prosessoren da kjøleren (zalman) er stor og tung. skal lite til å forringe kjølingen og sikrer prosessoren bedre mot knekk osv. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Taisol til 115 bør klare brasene selv om den etter min mening bråker litt for mye (litt over 30 db) zalman cnps 5100cu. Vil kjøle din prosessor helt stille og med solide fester osv. Har en selv på xp1700+ og er veldig godt fornøyd. kan justere vifta som er på etter lydnivå du vil ha. kjøp en shim til å legge rundt coren på prosessoren da kjøleren (zalman) er stor og tung. skal lite til å forringe kjølingen og sikrer prosessoren bedre mot knekk osv. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Kjøpte Taisol til 115 til exact lik cpu, men byttet ut vifta med en 16db 6*6 Papst, da er cpu på 52grader, kabinett 33grader. Setter inn den gamle psu vifta på 5v i tillegg mot cpu, men den i psu er en 12db Papst. Min svoger blir i hvert fall fornøyd når han kommer hjem fra ferie, når støy'en er blitt 1/4 :wink: Du kan vurdere Taisol bunn + 19db Papst evt, men syns den magisk grensen er under 20 jeg. Skal prøve den kobberbunnen (tilbud på microplex 120,-) på en p3 1gig + 16db vifta senere, men den ser så smal ut at den ikke egner seg for amd cpu...uten Delta vifte da, og da er det jo ikke rolig... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hvor mye penger hadde du tenkt å bruke? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 Tja, siden vannkjøling er helt utenfor mitt målområde, vil jeg nok tro at en 500 kr ville holde budsjettet?! Jeg har en amerikansk vifte fra før, men tempen til CPU'en er jo på nåverende tidspunkt 50 grader. Synest det er et litt for høyt tall til å begynne å overklokke CPU'en med et par 100 MHz. Jeg har ikke noe spesiellt imot bråk, men jeg vil ikke ha noen form for jetflylyd i PC'en. Vifta jeg har nå går vel på en 29 dB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå