Gå til innhold

Hva er egentlig timeshifting?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et raskt google søk:

What is timeshifting

Timeshifting occurs where an employee is permitted to carry out his or her duties under certain circumstances at any time, day or night, weekends, holidays or religious holidays - in other words, fully flexible hours of work.

 

Men hva har dette med Barebone å gjøre?

Lenke til kommentar

Og et annet Google-søk gir deg denne definisjonen:

Timeshifting is where you can record television/satellite/cable transmission etc and begin to watch the start of the recording whilst still recording. It requires a PC with a TV tuner card and capable software or else it requires a dedicated set top box capable of doing this, termed a Personal Video Recorder (abbreviated PVR) which records to an integrated hard drive.

http://en.wikipedia.org/wiki/Timeshifting

 

-Kisp

Lenke til kommentar

La oss si at du idag sitter og ser på Norge - Italia i VM kvalikken. Etter 20 min av kampen så må du på do, men det er veldig spennende, Norge har fått straffe, men du MÅ bare på do. Du trykker på Timeshift knappen på opptakeren og går på do. Du kommer tilbake 5 min senere, og da kan du starte kampen akkurat der den var når du gikk på do. Dvs, du setter kampen på pause, og starter den igjen når du har gjort dine "ærend". Du skjønner at opptakeren fortsetter å ta opp kampen når du går på do, og når du kommer tilbake så kan du fortsette hvor du slapp i kampen, mens fortsatt så tar opptakeren opp kampen i real time.

 

Enkelt og grei: opptakeren viser kampen 5 min forsinket, mens den tar opp kampen i realtime....

 

kanskje ikke den beste forklaringen, men jeg gjorde iallefall et forsøk.... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...