Gå til innhold

Passord etter "hibernate"?

Anbefalte innlegg

Vanligvis så kommer innloggingsboksen opp etter at jeg har satt PCen i "hibernate" modus (ikke sikker på hva dette er på norsk). Kjører Windows XP. Når jeg setter den i "hibernate" nå så er jeg innlogget når jeg slår på igjen PCen. Innloggingsboksen kommer ikke opp lengre.

Noen som vet hva som gjør det eller hvordan jeg kan få den opp igjen?

Edit: Jeg har ikke tatt vekk passordet på brukeren min. Det er bare 1 bruker på PCen utenom administrator (som det også er passord på).

Endret av Elmud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve dette.

Mener at hibernate er det samme som standby/dvale (Ja altså på Dansk) håper det heter det samme på Norsk.

Hvis du går i kontrolpanel, strømstyring og avanceret. Så skal det være flueben ut for "spørg etter adgangskode når computeren forlater standby"

Dette er blant annet en av grunnene til at jeg ikke liker xp. Den "styrer" for mye. Plutselig laver den om på forskjellige ting og saker.

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar
Du kan prøve dette.

Mener at hibernate er det samme som standby/dvale  (Ja altså på Dansk) håper det heter det samme på Norsk.

Hvis du går i kontrolpanel, strømstyring og avanceret.  Så skal det være flueben ut for "spørg etter adgangskode når computeren forlater standby"

Dette er blant annet en av grunnene til at jeg ikke liker xp.  Den "styrer" for mye.  Plutselig laver den om på forskjellige ting og saker. 

Hilsen tukols

Det fungerte! Tusen takk skal du ha!

Standby/dvale modus er ikke det samme som hibernate da, for hvis du setter PCen i standby/dvale modus så vil den fremdeles være påslått og bruker strøm. Når du skal starte den igjen da så kommer den inn i windows med en gang (omtrent).

Når PCen settes i hibernate modus så tar det litt lengre tid for den lagrer all informasjonen (hvilke programmer du har åpent osv...) til harddisken og når PCen går av så bruker den ikke strøm i det hele tatt. Det tar også lengre tid for å starte opp igjen PCen.

Selv liker jeg å bruke hibernate på den bærbare for å ikke bruke strøm når jeg skal ha den med meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...