Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tele2 har lansert 4000/400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, må vel kunne sies å være særdeles gode priser kontra Telenor og leverandører på Jara plattform. Eneste tilbudet som Start.no kan matche med 1,- krone er 2048 linja, som er billigere hos start.no. Ellers er vel Tele2 rimeligst på Jara/Telenor plattform.

Synd jeg har bindingstid hos Bluecom. (jeg hvet self at denne kan omgåes, men tilknyttning avgift, montør avgift (har ikke fast telefon) kommer i tilleg. :cry:

Lenke til kommentar

Vel, jeg tror uploaden er den samme som hos Telenor, Start, Bluecom osv.

Fordi alle disse leverer på Jara plattform (untatt Bluecom sine egne sentraler da)

Det som utgjør forskjellen er vel hvor mye overhead som er medregnet osv. Er vel mye surr når det gjelder ut hastighet for tiden, siden de fleste tilbyderene har gått over til å vise faktisk hastighet.

Lenke til kommentar

Vel, prisene fra Tele 2 var jo ikke så avskekkende men må jo si at uploaden er en skandale...At det skal være så vanskelig og få litt bedre upload kan jeg ikke skjønne og forstå...Har Bluecom 2200/512 og blir snart oppgradert til 4400/640 og er heller ikke der så imponert over uploaden...

Lenke til kommentar
Vel, prisene fra Tele 2 var jo ikke så avskekkende men må jo si at uploaden er en skandale...At det skal være så vanskelig og få litt bedre upload kan jeg ikke skjønne og forstå...Har Bluecom 2200/512 og blir snart oppgradert til 4400/640 og er heller ikke der så imponert over uploaden...

Hvis du vil ha bedre upload enn 640 kbps burde du vurdere S(H)DSL eller fiber.

Lenke til kommentar
Znoken:

640kb er da bra upload hastighet på en ADSL-linje.

Ellers får du finne deg en annen type linje.

Ja jeg er enig i at det er en bra upload på en adsl linje...det er ikke det jeg mener...Det jeg mener er at med dagens teknologi så må det vel være mulig og komme over 1mbit på også adsl linjene....Hadde ikke prisene vært så høy på SHDSL så hadde jeg jo så klart gått for det da...Er fult klar over at man ikke får høyere enn 640 kb hos de største leverandørene av adsl her i Norge...

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
Znoken:

Ja jeg er enig i at det er en bra upload på en adsl linje...det er ikke det jeg mener...Det jeg mener er at med dagens teknologi så må det vel være mulig og komme over 1mbit på også adsl linjene....Hadde ikke prisene vært så høy på SHDSL så hadde jeg jo så klart gått for det da...

Vel, man må huske på at ADSL vil alltid ha en god del høyere download enn upload pga. det ikke er symmetrisk. ;)

Lenke til kommentar

4000/400 fra Tele2 og Telenor tilsvarer 4096/512, siden de nå regner med nettohastigheter både inn og ut. 2048/256 var det raskeste de kunne tilby for tre dager siden, så en dobling av inn- og uthastigheten synes jeg ikke er noen "skandale".

Lenke til kommentar
Znoken:

Ja jeg er enig i at det er en bra upload på en adsl linje...det er ikke det jeg mener...Det jeg mener er at med dagens teknologi så må det vel være mulig og komme over 1mbit på også adsl linjene....Hadde ikke prisene vært så høy på SHDSL så hadde jeg jo så klart gått for det da...Er fult klar over at man ikke får høyere enn 640 kb hos de største leverandørene av adsl her i Norge...

Klart du kan du få høyere hastighet over linjene, men da er det ikke lenger snakk om ADSL-standarden.

http://en.wikipedia.org/wiki/ADSL

ANSI T1.413-1998 Issue 2 ADSL 8 Mbit/s 1.0 Mbit/s

ITU G.992.1 ADSL (G.DMT) 8 Mbit/s 1.0 Mbit/s

ITU G.992.2 ADSL Lite (G.Lite) 1.5 Mbit/s 0.5 Mbit/s

ITU G.992.3/4 ADSL2 12 Mbit/s 1.0 Mbit/s

ITU G.992.3/4 Annex J ADSL2 12 Mbit/s 3.5 Mbit/s

ITU G.992.5 ADSL2+ 24 Mbit/s 1.0 Mbit/s

ITU G.992.5 Annex L ADSL2+ 24 Mbit/s 3.5 Mbit/s

Lenke til kommentar

Husk at disse tallene er som Telenor sine nye tall i netto da... Upload blir aldri noe spessielt bra på ADSL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...