cptZiggy Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Har null peiling på kamera og da mener jeg null! Så her trenger jeg litt hjelp.. Skal ha et kamera til å ta litt bilder med, mest konserter ifra publikum og litt til anna bruk.. Så trenger tips til et billig men bra kamera.. Vil bare at bildene skal bli brae og ikke kornete.. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Pris...? Nikon Coolpix 4600 er et godt bud på et billigt kamera (12-1300,-) Lenke til kommentar
cptZiggy Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Hmm tenkte liksom maks 2000.. Men får man gode kameraer uten kornete bilder til den prisen? Men feks er det verdt å gå opp bittelitt i pris , får man veldig mye ut av det? Endret 3. juni 2005 av Zander Lenke til kommentar
dragon Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Nikon coolpix 5900 eller HP R707 Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Du vil selvfølgellig få et lidt bedre kamera til 2500,- end til 2000,-, men til dit budget kan du sagtens finde et godt kamera som du sikkert vil blive tilfreds med. Nikon Coolpix 4200 er også et bud på et billigere godt kamera, eller Olympus C725 som har 8x optisk zoom (en stor fordel til koncertbilleder!). Og ja: Du kan sagtens undgå kornede billeder ved at holde ISO så lav som mulig og bruge ne lidt længere lukkertid. Lenke til kommentar
Tror Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Det er jo vanskelig å ta skarpe konsertbilder med litt lengre lukkertid, i alle fall for min del. Fujifilm Finepix F10 blir kanskje litt for dyrt, koster 4000kr, men det er veldig lyssterkt kamera, som har ISO helt opp til 1600. PÅ 1600 blir jo d litt støy, men på f.eks 400 og 800 blir det veldig lite støy sammenlignet med andre kompaktkamera. Det vil si at du kan ta gode bilder, med lite støy, uten blits, med forholdsvis lite lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå