Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan sette fast kanal i trådløst nettverk?

Anbefalte innlegg

Routeren er satt til kanal 11, men er det slik at jeg også må sette nettverksinnstillingene på pcen til fast også. Finner det ingen plass? Men mener at der er innstilt på auto. Har problemer med at jeg detter inn og ut fra internett helle tiden. Routeren er 3 com officeconnect wireless 11g

Endret av ruttis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er routeren som bestemmer hvilken kanal som skal brukes. Ditt trådløse kort støtter sikkert opp til 13-14 kanaler så det skal ikke være noe problem.

Problemet med at du detter ut kan være forstyrrelser, eller kanskje for stor avstand?

Er det flere nettverk i nærheten? Prøv å skift kanal på routeren slik at du er 3-4 kanaler unna andre nettverk som er i nærheten.

Du kan også kanskje prøve å endre kryptering eller lignende som er satt opp.

Endret av Hurley
Lenke til kommentar

Hei du.

I routeren min så er kanalen satt til 11, det er to nettverk til i nabolaget og de står på 1 og 5- så avstanden tror jeg skal være bra. Så det er kun i routeren kanalen kan settes fast? Jeg legger merke til at nettverket mitt søker igjennom kanalene når jeg detter ut- får så å connencte til kanal 11 etter en stund. Avstanden skal ikke være noe problem- kun snakk om noen meter. endre kryptering? - du mener at det lkan ha noe å si - bruker wep idag-

Lenke til kommentar

Har du 3com USB adapter også? Jeg har samme router som deg og har samme problem som deg på den maskinen som har 3coms USB-adapter. Jeg er i kontakt med 3com support, så jeg håper dette går i orden snart.

Lenke til kommentar

Måtte den 3com USB adapteren brenne i helvete... Jeg har en slik. Makan til problembarn har jeg aldri møtt på før, og jeg er ikke den eneste.

Prøv å fjerne 3com programvaren (la windows ta seg av oppkobling) og bruk kun selve driveren som er i den 3com pakken. Dette ordnet ihvertfall mine problemer med disconnects hvert 15. minutt.

Men så oppstår selvsagt en haug med andre problemer. Blant annet så når jeg bare 333-666 KByte/s ved filoverføring til andre i nettverket (som sitter med kabel). Når jeg bruker 3Com programvaren får jeg rundt 2 MByte/s. Siste problemet er at jeg må slå av wlan-klient programvaren til microsoft hver gang jeg har koblet meg på, for å unngå pakketap i spill når hvert 60. sekund.

Lenke til kommentar

Du anbefalter altså ikke den 3com utilityen? Da jeg installerte den opplevde jeg i hvertfall at maskinen kom tilbake på nettet etter brudd raskere enn før jeg innstallerte den... Men jeg har også veldig dårlig erfaring med Usb adapteren. Men det er jo også mange her som synes den fungerer utmerket...

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler den egentlig ikke nei.

Hver gang jeg har installert den, så har det vært problemer. Første versjonen av programmet/driverene ga disconnections i tid og utide. Men det kan ha vært til dels problemer med firmware på routeren (Asus WL500g).

Med den siste versjonen går overføringer i 2MByte/s, men etter en liten stund med kopiering av filer over nettet får jeg disconnect.

Med Windows sin native wlan klient er det stabil connection, men treg hastighet (333-666 KByte/s), samt pakketab hver gang windows søker etter et nytt og bedre sted å koble seg til. :p (Dette kan heldigvis slås av)

EDIT: Jeg vet også at 3Com kortet har problemer med routere som har slått på "Skjuling av SSID".

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...