Vu-caN Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg trenger et klokkevennlig p4 s478 kort til billig penge! Forslag? Gjerne demobrukt. Er dette bra? (Veit ikke helt hva i915p betyr, men det er vel bare et nyere brikkesett) eller dette? Bedre tips taes i mot med åpent gap! Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Jeg anbefaler enten Abit IC7-G eller Abit IC7-MAX3. Disse er greit priset som demobrukte, men nye er de for dyre, synes jeg. Et nytt IC7-G koster 1200 på komplett i skrivende stund, og det må vel kunne kalles overprising... Begge disse er basert på i875P-brikkesettet (Canterwood), og har ICH5R sørside. i915 (Grantsdale) er et nyere brikkesett, men jeg synes ikke de er noe bedre av den grunn. Kjenner heller ikke til det HK du linker til. IC7-MAX3 kan gi vDIMM inntil 3,2 (mot IC7-Gs 2,8), har kjøletunell til MOS-FETene/kondensatorene, to ekstra SATA-kontakter, og harddisk-kryptering. Disse hovedkortene er nokså like, det jeg ramser opp her er vel de viktigste forskjellene. Begge har CSA-implementert gigabit-LAN (altså via nordsiden), PAT-støtte, nyyyydelig BIOS, osv, osv. Rett og slett to fantastiske hovedkort, spør du meg. IC7-G er min favoritt av disse to. Layouten er nærmest eventyrlig bra, og jeg har sett et umoddet kort klare rundt 350 FSB. Et kraftig moddet IC7-G har jeg sett klare over 400 FSB, men da snakker man om mer avanserte tiltak enn hva de aller fleste brukere vil være villige / i stand til å gjøre. Jeg anbefaler deg å styre unna MSI-kortet - det er bra til alt, bortsett fra overklokking. Endret 3. juni 2005 av Bob Ibsen Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 kjøpte et asus p4p800-e deluxe Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg anbefaler enten Abit IC7-G eller Abit IC7-MAX3. Disse er greit priset som demobrukte, men nye er de for dyre, synes jeg. Et nytt IC7-G koster 1200 på komplett i skrivende stund, og det må vel kunne kalles overprising... Begge disse er basert på i875P-brikkesettet (Canterwood), og har ICH5R sørside. i915 (Grantsdale) er et nyere brikkesett, men jeg synes ikke de er noe bedre av den grunn. Kjenner heller ikke til det HK du linker til. IC7-MAX3 kan gi vDIMM inntil 3,2 (mot IC7-Gs 2,8), har kjøletunell til MOS-FETene/kondensatorene, to ekstra SATA-kontakter, og harddisk-kryptering. Disse hovedkortene er nokså like, det jeg ramser opp her er vel de viktigste forskjellene. Begge har CSA-implementert gigabit-LAN (altså via nordsiden), PAT-støtte, nyyyydelig BIOS, osv, osv. Rett og slett to fantastiske hovedkort, spør du meg. IC7-G er min favoritt av disse to. Layouten er nærmest eventyrlig bra, og jeg har sett et umoddet kort klare rundt 350 FSB. Et kraftig moddet IC7-G har jeg sett klare over 400 FSB, men da snakker man om mer avanserte tiltak enn hva de aller fleste brukere vil være villige / i stand til å gjøre. Jeg anbefaler deg å styre unna MSI-kortet - det er bra til alt, bortsett fra overklokking. Enig med Bob Ibsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå