Bossk Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg har et Asus A7V880 hovedkort med en AMD Athlon XP2200+ (1,8GHz) CPU på. I BIOS viser det at det er montert på en AMD Athlon XP1500+ CPU.. Har klokket CPU slik at det ihvertfall viser 1,8 GHz i BIOS men det blir jo uansett feil... BIOS versjonen er fra april 2004. Noen forslag til hvordan det kan fikses, eventuelt en forklaring på hvorfor det er slik? Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Jeg ville oppdatert BIOS. Sto frekvensen i BIOS til auto? Må være noe fishy med den BIOSen hvis den ikke klarer å identifisere CPU og underklokker den... Endret 3. juni 2005 av Hurley Lenke til kommentar
Bossk Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Frekvensen stod på auto men da fikk jeg bare 1GHz ut av CPUen.. Satte den til 133 mener jeg... Får prøve å flashe BIOS å se om det hjelper Lenke til kommentar
Bossk Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Flashing av BIOS funket som faen det Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hehe, fint å høre! Skulle tro at en bios fra 2004 støttet 2200+, men bra at det ordnet seg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå