Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har noen erfaringer med NextGenTel´s ADSL?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har noen erfaringer med NextGenTel´s ADSL?

Bor i Finnmark og bruker pc'en mye til å spille på nettet.

Har Telenor´s ADSL og er veldig fornøyd. Men NextGenTel´s er jo MYE billigere.

Er det noe jeg kan spørre NextGenTel om for å få litt mer peiling?

Jeg blir veldig glad for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt NGT i 1 1/2 år nå. Har aldri hatt noe som helst å klage på når det gjelder stabilitet eller ytelse. Men kundeservicen skal være et sant helvete, for å si det forsiktig. Så lenge du ikke har bruk for den, så får du en kjempebra ISP. Skal sies at de gangene jeg har vært i kontakt med kundeservice så har jeg kommet rimelig kjapt igjennom og fått gjort det jeg ville ..men man leser jo om så mye annet så.

Uansett, med mindre du sparer store penger, så hadde ikke jeg giddet å forandre på noe som jeg allerede er fornøyd med. Behold Telenor ADSL du, du får vel snart høyere hastighet også ? :)

Lenke til kommentar

Svært så fornøyd med NGT så langt, men som Ligaya sier så kan kundeservicen være vanskelig. Har hørt fra flere som har gitt opp NGT på dette grunnlag. Men nå kommer du jo fra Telenor så dårlig kundeservice er du vel vant til ;)

Et annet positivt aspekt med NGT er at de oppgraderer linjen stadig vekk! Da jeg bestilte hadde jeg 1700/512 Kbps. Idag har jeg 3000/500 Kbps (500 fordi hastighetene nå blir vist netto). Det er en rimelig bra økning tatt i betraktning at jeg fortsatt betaler samme pris...eller faktisk mindre utifra de to siste regningene mine! (368kr i måneden nå mot 398kr tidligere, dette student-pris).

Nå vet jeg ikke om Telenor har endret dette, men den tekniske løsningen de har/hadde er elendig. Det å f.eks dele internett mellom flere PCer blir alt for tungvindt. De brukte vel PPPoE såvidt jeg husker, noe jeg ærlig talt ikke skjønner poenget med. Ved NGT og de fleste andre levrandører så er det bare å plugge i nettverksledningen og så skal ting fungere. Aner jeg at de gjør dette bevisst for å tjene mer på support? ;) mmm, konspirasjonsteorier :D

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke om Telenor har endret dette, men den tekniske løsningen de har/hadde er elendig. Det å f.eks dele internett mellom flere PCer blir alt for tungvindt. De brukte vel PPPoE såvidt jeg husker, noe jeg ærlig talt ikke skjønner poenget med. Ved NGT og de fleste andre levrandører så er det bare å plugge i nettverksledningen og så skal ting fungere. Aner jeg at de gjør dette bevisst for å tjene mer på support? ;) mmm, konspirasjonsteorier :D

Synes du skal holde deg til noe du kan, og holde teoriene dine for deg selv. Telenor bruker PPPoE ja, men de leverer routermodem som tar seg av dette automatisk. Så etter at routermodemet er konfigurert, så er det bare å plugge inn, som hos alle de andre. Personlig vil jeg heller ha en PPPoE løsningen som jeg nå har, enn PPPoA-løsningen som NGT bruker.

Lenke til kommentar

Snakker oppsett og enkelhet for kunden her. Selvsagt fungerer det fint når alt er oppe og kjører. Oppsettet er ikke noe vanskelig for oss som har holdt på med data en stund, men for mor mi (for eksempel) så er jeg ikke i tvil hva som er enklest!

Men så skal en ikke velge ISP på grunnlag av denne "bagatellen" heller.

Ok, skal holde teoriene mine for meg selv! :)

Lenke til kommentar

Har hatt NGT en god stund nå og er superfornøyd, rask, rimelig og stabil linje, synes også kundeservicen er helt topp, de gangene jeg har hatt problemer har jeg fått raskt svar og truffet på kundebehandlere som har løst saken med en gang. Bl.a. da routeren min tok kvelden, ringte NGT og en ny router kom på døra iløpet av noen dager, i den fulgte det med pakkelapp slik at jeg tok min defekte og puttet oppi og leverte på posten neste dag, case closed.

Som nevnt er NGT også flinke med å følge med i tiden og oppgraderer linja titt og ofte, jeg begynte med 1024/512 og har i dag 3000/500 og betaler fremdeles samme månedsavgift.

Jeg kan trygt anbefale deg NextGenTel :thumbup:

Edit : Justerte opphastigheten fra 512 brutto til 500 netto :)

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar

Har nextgentel bygd ut i finnmark? Husk at de tilbyr noe ala Telenor Linjer der de ikke har bygd ut selv. Å da er de ikke så konkurransedyktige. Dårlig kundeservice hos Telenor? De svarer nå i det minste de gangene jeg har ringt. Og de kan det de snakker om så jeg vil påstå den er god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...