Geir.s.o Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Har fått ny CPU, (AMD 1,2 266) og her er alle banene på L1 lukke fra før av.. Er det noen CPU'er som er slik?? Har MSI K7T266 Pro (MS-6380), og plaget med å få til OC, noen tips? [ Denne Melding var redigert av: Geir.s.o på 2001-11-24 01:22 ] Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Da har du fått en "factory unlocked"... :smile: Overklokk i vei! Lenke til kommentar
Geir.s.o Skrevet 24. november 2001 Forfatter Del Skrevet 24. november 2001 Noen som vet hvor mye denne er god for med vannkjøling på ca +10'C vann temp?? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 1.2'ern er ikke den beste overklokker'n av Thunderbirdene. Jeg hadde selv en 1.2 Axia "C" som jeg endte opp på 1.46 ghz med. Det med gode temperaturer osv. Om du tar en titt på http://www.athlonoc.com under "stepping guide" og/eller http://www.overclockers.com "cpu-database" kan du få en indikasjon på hvor langt du kanskje kan få 1.2'ern din. For å summere sidene opp, en plass mellom 1.4 og 1.6 på god luftkjøling. Med god vannkjøling med en vanntemperatur som du beskriver muligens noe høyere. Men hvem veit, kanskje du har fått en spesielt "snill" CPU og får'n enda høyere enn hva folk flest har erfart. At den er "unlocka" fra fabrikken indikerer ikke at CPU'n er bedre til å overklokke enn andre, vistnok skal alle nylig produserte Thunderbirder over være 1.2 "unlocka". Btw, åssen klarer du å holde en konstant vantemp på bare 10 grader? Lenke til kommentar
Geir.s.o Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 Akk nå har jeg radiatoren ute... (OAT -5'C) Har planer om peltier kjøling av selve vannet, men har ikke kommet så langt ennå. Bedre med peltier kjøling av vannet enn av CPU, ba slipper man å grille den hvist peltier'en legger av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå