jorgis Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Som topic sier er jeg nå på jakt etter en ny musematte til min Intellimouse 3.0. Har en Icemat (den lille), og synes den bråker for mye uten skates. Har lest litt på bl.a. den store musemattetesten hos gamer.no og litt forskjellig, og kommet fram til tre gode kandidater: Qpad Midsense, Corepad og fUnc 1030. Matten skal brukes til 70% surfing på nett, programmering, designarbeid og slikt som trenger lite støy, og 30% spilling (CS:S og RTCW: ET). Det er veldig viktig at matten ikke støyer i det hele tatt, for det er noe som plager meg veldig med min Icemat. Det er også viktig at den ikke begynner å skurre hvis jeg får støvkorn inntil museføttene, slik Icemat gjør. Har hørt at Corepad skal være veldig god og slitesterk. Det er bra, for jeg ønsker ikke å bytte musematte på flere år hvis jeg først finner en jeg liker. Bråker den, eller er den musestille? Qpad er stor og myk. Betyr det at den kommer til å bølge seg på pulten hvis jeg ruller den sammen til LAN? Glir den godt nok i forhold til "stive" matter? fUnc er ikke spesielt stor, men har klype til museledningen. Etter det jeg har hørt slites den alt for fort, stemmer det? Post deres erfaringer om de forskjellige mattene, og gjerne kom med deres synspunkt og anbefalinger. EDIT: ...og hva med Corepad Magna? Er det bare fordeler ved den i forhold til Corepad Original (bigger is better), eller er det noen ulemper? Prisen er nemlig den samme hos Netshop. Endret 3. juni 2005 av jorgis Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Corepad har ekle ujevnheter/hull og er for tykk. Kan ikke tenke meg den er lydløs heller siden det er en hard glassplate. Har func nå, men den blir for fort slitt, så jeg skal kjøpe meg Qpad om noen dager! Endret 3. juni 2005 av Hurley Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg har func. Det eneste jeg kan si om den er at du merker om det kommer en LITEN smule på den. Det føles akkurat som en stein som ruller under musa. Ufattelig irriterende. Jeg leter også etter ny matte, så si ifra om du finner noe bra Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Jeg har func. Det eneste jeg kan si om den er at du merker om det kommer en LITEN smule på den. Det føles akkurat som en stein som ruller under musa. Ufattelig irriterende. Akkurat det er også veldig plagsomt på Icemat, bare at man i tillegg får en utrolig plagsom skrapelyd. Jeg holder ikke akkurat rommet mitt kjemisk støvfritt, så fUnc blir vel egentlig litt uaktuell for meg da. Corepad har ekle ujevnheter/hull og er for tykk. Kan ikke tenke meg den er lydløs heller siden det er en hard glassplate. tykkelsen bryr ikke meg, Icemat er kjempetykk og den synes jeg er grei tykkelse på. Er det bare en antagelse at den ikke er lydløs, eller vet du det? Har hørt at den skal være nesten lydløs. Endret 3. juni 2005 av jorgis Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg har selv alle tre kandidatene: fUnc er utelukket, så da glemmer vi den. Q-PAD: Støyer ikke i det hele tatt. Veldig stor, og god glid. Jeg har ikke hatt min så utrolig lenge, men jeg kan se at den begynner å bli litt slitt. Corepad: Støyer mye mindre enn andre glass/plastmatter. Gliden er litt bedre enn Q-PAD, men ikke mye. Den er veldig stor. Du kommer aldri i verden til å slite den opp Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Så Corepad er tingen? Hvor mye er "mye mindre støy"? Jeg er nemlig ganske kresen på det. Den er veldig stor. Snakker du om vanlig Corepad eller Corepad Manga? Manga er mye større enn vanlig Corepad, men vanlig Corepad er ikke spesielt stor etter det jeg har lest. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg har den vanlige Corepad'en og den er jo ikke gedigen da, men akkurat passe, og jeg bruker den til redigering av bilder, spilling, surfing og egentlig alt man gjør på en data. Hvis du syns den glir for dårlig følger det også med skates og den er så og si lydløs. Lenke til kommentar
bassen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Hei! Jeg har brukt alle de musemattene du nevner her på et eller annet tidspunkt. Min anbefaling er qpad sammen med hyperglides. Skatez'ene slites nesten ikke i det hele tatt (7 måneder uten bytte av skatez enda). Jeg bruker den matten meget aktivt. Selv om det er en tøymatte, ligger den meget godt på bordet. Ved LAN-besøk vil den relativt umiddelbart rette seg ut. Jeg har aldri opplevd dette som distraherende under mine LAN-besøk. Du sier at støy er et ankepunkt. qpad støyer ikke i det hele tatt. Lykke til med valget ditt Endret 3. juni 2005 av bassen Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) At den har ekstremt god glid er jeg ikke så alt for kresen på, kjører min Icemat uten skates (skates er dyrt, blir for mye stress å hele tiden bytte). Det viktigste er at den er lydløs og tåler litt støv og smuler uten å bli skrapet opp. Da ser det ut til at Netshop har Corepad Magna på lager til en billig penge (250,-), så jeg kommer nok til å kjøpe den. Hvis noen flere har noen innspill (helst om Corepad), så fyr løs. Enda en liten stund til jeg kjøper den. EDIT: (fikk ikke med meg siste post her) bassen: Vil helst ha en matte jeg kan bruke uten skates/glides. Har hørt at Qpad slites noenlunde fort, stemmer det med din erfaring? Du sier du har prøvd alle mattene, hva synes du om Corepad? Endret 3. juni 2005 av jorgis Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Legger ved et bilde så du kan se størrelsen på den originale Corepad'en jeg. Den Magna blir jo enda større igjen... Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Så Corepad er tingen? Hvor mye er "mye mindre støy"? Jeg er nemlig ganske kresen på det. Den er veldig stor. Snakker du om vanlig Corepad eller Corepad Manga? Manga er mye større enn vanlig Corepad, men vanlig Corepad er ikke spesielt stor etter det jeg har lest. Jeg har selv Corepad Magna. Jeg kan ikke måle i desibel, men Corepad er en ganske stille matte. Jeg tror du får den for under 200,- hos databutikken.com. Men Q-PAD er også en veldig god matte, og du må ikke bytte skatez, noe du må på Corepad. Corepad er den matten jeg har som sliter mest på skatez. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Så Corepad er tingen? Hvor mye er "mye mindre støy"? Jeg er nemlig ganske kresen på det. Den er veldig stor. Snakker du om vanlig Corepad eller Corepad Manga? Manga er mye større enn vanlig Corepad, men vanlig Corepad er ikke spesielt stor etter det jeg har lest. Jeg har selv Corepad Magna. Jeg kan ikke måle i desibel, men Corepad er en ganske stille matte. Jeg tror du får den for under 200,- hos databutikken.com. Men Q-PAD er også en veldig god matte, og du må ikke bytte skatez, noe du må på Corepad. Corepad er den matten jeg har som sliter mest på skatez. Har vel først og fremst tenkt å bruke matten uten skates, siden det fort kan bli dyrt (noe jeg har erfart med Icemat). Uten skates bråker Icemat noe helt vannvittig, og det hadde vært greit å vite om Corepad bråker like mye eller om den bråker mindre/ikke i det hele tatt. Ugg, nå er jeg i tvil igjen. Corepad Magna er jo flott, men hvis den trenger skates og bråker litt er det liten vits i. Qpad var sv stoff, (blir kanskje slitt?) og er lydløs. Hva skal jeg velge? Vil nødig måtte kjøpe en ny matte etter noen uker fordi Corepad bråkte litt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 jorgis: Jeg bruker ikke skates på min Corepad og jeg legger ikke merke til at den lager en lyd, men hvis jeg hører ordentlig etter hører jeg litt støy, men som sagt: merker ingenting når jeg bruker den... Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 reis til clasolson og kjøp ei sånn sort musematte med støtte på... bruker jeg mye heller over icemat og likn..(ja jeg har en icemat(eller hva den heter))... Musa Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hei! Jeg har Q-Pad og razer Diamondback med q-pad glidz. Funker kjæmpebra . Har hatt den lenge. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 har intelli 3.0 mus og Q-pad xxl. Dette fungerer glimrende! Har ikke skates og kommer ikke til å skaffe heller..jeg syntes nesten at musen glir for lett på q-padden. Har også func og den er jo grei den. bare et problem med den. Den er altfor liten om man har 19" skjerm. Q-pad'en min (xxl ) er sinnsykt svær..hehe..nesten for stor. Men om den blir slitt...ja sikkert..har ikke merket noe etter et par uker..men har det så mye å si det da? Det viktigste er at den er perfekt helt til den er ødelagt. Men tipper den uansett varer i over ett år... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Ett år holder ikke for meg. Har hatt Icemat'en min i snart to år, og jeg synes det er synd å bytte den allerede. Blir nok en Corepad, da. Og btw: Kjøper ikke jalla-musematte hos claser'n. Har allerede et hovedkort derfra, aldri mer... EDIT: Sitter forresten på en 21" skjerm med min Icemat, og synes ikke den er så alt for liten. en Qpad Lowsense hadde nok blitt for stor, så skulle det blitt Qpad, hadde jeg kjøpt Midsense, men hadde kjøpt Magna hvis jeg kjøper Corepad. EDIT2: Så var det jo pris, da. Corepad Magna vil koste meg 328,- inkl. frakt fra Netshop, mens Qpad midsense koster meg 247,- (fraktfritt) fra flexi-data.no og fUnc koster 227,- fra samme sted. Endret 3. juni 2005 av jorgis Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg tror du blir fornøyd uansett hva du velger. Begge mattene er gode. Enda en erfaring: Pappa lånte corepaden min litt, en uke eller så, og han bruker Mx510. Den gled utrolig bra, uten skatez. På Corepad går det også fint an å bruke vanlig tape som skatez. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Da vil jeg si det er avgjort: Corepad Magna på vei så snart jeg får dekning på kortet. Takk til alle som har kommet med gode og hjelpsomme erfaringer og synspunkter. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Bare hyggelig Håper du blir fornøyd med valget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå