Viper89 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hvor får jeg kjøpt skjermkort for bærbare?? Skal kanskje sette sammen egen pc fra whitebox (om de tilbyr det), men skjermkortet som er på er x600. Aktuelle kort er Geforce 6800 (helst Ultra) eller X800 eller X850 om det er mulig. Noen som vet om plasser jeg kan få kjøpt noen av disse? Takker for alle svar=) Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hmm, det vil være vanskelig og finne. Og bytte ut. For det X600 du har i din tipper jeg er "integrert" men med dedikert minne, og da kan du glemme å oppgradere. Uansett må du ha kraftigere PSU i laptopen og mye bedre kjøling om du skal ha noe som er såpass mye kraftigere enn det du har.. Men skulle du likevel prøve, er www.ebay.com et godt alternativ.. Lenke til kommentar
espenah Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Dette tviler jeg på er mulig. Hvis maskinen i utgangspunktet er bygget for X600, kan du ikke bare bytte dette ut med f.eks GeForce 6600 Go eller GeForce 6800 Ultra. Dette fordi kjøling og dimensjoner ikke samsvarer slik skjermkort gjør til stasjonære PC'er. Eneste jeg kan tenke meg kanskje går er den mobile versjonen av X700. Tviler på at den mobile versjonen av X800 og X850 passer, hvis du i det hele tatt får tak i disse kortene. /Espen Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Bludern har sagt at du mest sannsynlig ikke kan bytte ut et X600 med et X700 engang pga varmeutvikling og andre ting. Hadde det gått ann så hadde du uansett bare kunne glemme 6800 og X800. Lenke til kommentar
bluemac Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) det skal gå men drivern er kansje et problem du kan legge på extra koberplate får kjøle den mer ned hvis det er itregert på hk så kan du glemme det men hvis det pci express så skal det gå Endret 3. juni 2005 av bluemac Lenke til kommentar
espenah Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 det skal gå men drivern er kansje et problem du kan legge på extra koberplate får kjøle den mer ned hvis det er itregert på hk så kan du glemme det men hvis det pci express så skal det gå Jaha? Hvor har du så dette fra? Hvis du tror at driver til grafikkortet vil være et problem så tviler jeg på at du egentlig vet hva du snakker om. /Espen Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Det er veldig usannsynlig at du kan bytte skjermkort i den! Lenke til kommentar
bluemac Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) ja men det er en grunn for at bærbare PCer kommer med pci express det er for at man kan velge selv hvilket kort man skal ha pc sin og jeg har ikke vert borti i de korta han prater om det er derfor jeg skriver kansje Endret 3. juni 2005 av bluemac Lenke til kommentar
espenah Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Ja, d stemmer d at med PCI-e så er muligheten der med utbyttbart grafikkort. Men per dags dato er dette enda ikke mulig. Både nVidia og ATI har utviklet sine egne standarder for skjermkort til bærbare, som i fremtiden kanskje blir en standard som produsentene velger å bruke. Så desverre er d nok ingen muligheter i dag for å selv velge hvilket skjermkort man vil ha i sin bærbare. Noen produsenter lar deg skifte til en viss grad. Som f.eks Alienware i USA, men er ikke helt sikker. /Espen Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 ja men det er en grunn for at bærbare PCer kommer med pci express det er for at man kan velge selv hvilket kort man skal ha pc sin og jeg har ikke vert borti i de korta han prater om det er derfor jeg skriver kansje Jeg tror egentlig at du ikke har så mye peil på hva du prater om. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Mange tror at PCI-Express tilsvarer utskiftbart skjermkort, noe som er helt feil. AGP er like utskiftbart. Det selges ikke skjermkort i løsvekt som du kan putte i en hvordan som helst laptop som passer. Enda er det ikke kommet noen andre kort i MXM-formfaktor som kan puttes i f.eks 1559, ikke vet jeg om det kommer heller. Lenke til kommentar
px Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) ------ Endret 5. juni 2005 av petter; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå