Gå til innhold

Bytte ut MSN engang for alle, gode alternativer?

phax

Anbefalte innlegg

nå er jeg pisslei den ræva msn som faen aldri klarer få frem meldingene jeg skriver..! noen som kjenner seg igjen:

Følgende melding kan ikke leveres til alle mottakere:

så nå skal jeg finne et program til og erstatte denne møkka, om jeg omså skal teste hvert eneste program tilgjengelig på www!

kriterier jeg stiller:

• stabilt!
  • Godt brukergrensesnitt
  • Helst mulighet for å legge til egne gif/jpg smilys sånn som msn
  • støtte for displaypic

sånne ting som nudge, wink osv er ikke nødvendig, det viktigste er at det funker og at det ser nogenlunde bra ut. jeg klarer bare ikke bruke programmer med ræva brukergrensesnitt. :wee:

håper noen kan hjelpe meg..

(vet det finnes flere slike tråder der ute, men jeg vil ha noe som passer akkurat meg best derfor ny tråd.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner ikke noe som er like bra som MSN.

Det finnes andre programmer som gjør noe av de samme som f.eks. kan brukes på Linux, men dei er 1000 ganger verre en Linux, og det seier noe!

Forresten: Lykke til med leitinga på WWW, that'll take a looooong time!

Endret av webmasteratle
Lenke til kommentar
Det finnes andre programmer som gjør noe av de samme som f.eks. kan brukes på Linux, men dei er 1000 ganger verre en Linux, og det seier noe!

Den der skjønte jeg ikke...

ontopic: tror gaim kan være det du leter etter ja... bruker det selv, og det er fint brukergrensesnitt også

Lenke til kommentar

ålreiti, jeg skal teste ut litt fremmover. takker for anbefalinger. :)

tror jeg har testa trillian før utenat jeg husker hvorfor jeg ikke likte det..

visst noen har flere forslag er det bare og komme med det.

Lenke til kommentar

vel, Miranda her flere muligheter enn Trillian med sitt store pluginsortimang, dog den har alltid vært og vil være en minimalistisk IM og er mer en nisjeIM for de som ønsker en IM de kan konfigurere til egne ønsker og med lavt ressursforbruk (556k minimert til meg nå)

f.eks at ingen av utviklerne som har brydd seg om voice/cam ser jeg ikke på som noe å bry seg om...er dette noe man ønsker så bruk noe annet.

teknologisk sett er gaim best bla. pga. av sitt kontosystem, men for all del dette er ikke noen pisskonkurranse...

Lenke til kommentar

hm, nå har jeg testa gaim her. virka rimelig bra det men fikk ikke til og velge noe display pic? får opp andre sine bilder da.. også støttet det ikke sånn gif smilys da.

skal teste videre og se om jeg finner noe bedre.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare holde seg til msn..? Er da strengt tatt ingenting i veien med det, selvom det er noen "bugs" som har sneket seg inn.. så er MSN nesten bare positivt! Bortsett fra at det tar alt for mye tid av den ellers så travle hverdagen..

Det er ikke få ganger jeg har sittet "litt" for lenge på MSN, sånn at jeg ikke fikk gjort noe annet som er mye viktigere!

Men uansett; hold deg til MSN Messenger du! :thumbup: I tillegg ville det vel ikke være så gøy å sitte på et av altenativene, for alle vennene dine sitter på MSN.. :p

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare holde seg til msn..? Er da strengt tatt ingenting i veien med det, selvom det er noen "bugs" som har sneket seg inn.. så er MSN nesten bare positivt! Bortsett fra at det tar alt for mye tid av den ellers så travle hverdagen..

Det er ikke få ganger jeg har sittet "litt" for lenge på MSN, sånn at jeg ikke fikk gjort noe annet som er mye viktigere!

Men uansett; hold deg til MSN Messenger du! :thumbup: I tillegg ville det vel ikke være så gøy å sitte på et av altenativene, for alle vennene dine sitter på MSN.. :p

Løpegutt for Microsoft som er ute? La nå fyren få velge det han vil da. Liker han ikke MSN Messenger så er det ganske uinteressant om du liker det.

Lenke til kommentar

Nå har du bomma... MSN er ikke et program, Messenger er. Trillian kan kjøre MSN,dMSN kan kjøre MSN og alle de andre som er nevnt i tråden.

Lenke til kommentar

altså ingen kan komme og si at msn messenger er bra, det var mye bedre før men nå har det gått over styr. når programmet ikke klarer og gjøre den viktigste jobben som er og få frem meldingene så blir jeg smålig irritert. det er selvsagt ikke alltid men det er for ofte!

og sending av filer er jo helt ufattelig tregt iforhold til andre programmer.

nei jeg skal fortsette og teste ut til jeg finner noe jeg liker 100%. har ikke fått testet noen flere siden ista men kommer tilbake når jeg har gjort det.

har foreløpig dMSN, Trillian og Miranda på listen. bare komme med flere visst dere vet av noen.

Liar: skype er bra det men man kan vel ikke chatte på msn med det?

Lenke til kommentar

har sånn kjapt testet ut alle fire forslagene her nå.

dMSN, møkk, ville ikke funke. kanskje 64bits komplikasjoner.

Miranda, ville ikke koble til. kanskje samme greia.

trillian, virker ok, men ikke helt fornøyd.. ca samme nivå som gaim.

så med andre ord sitter jeg fortsatt på msn messenger.

jeg tror egentlig at jeg bare beholder msn messenger som hovedmessenger'n min også drar jeg heller frem gaim når msn messenger'n har sine dårlige dager.

hvertfall frem til jeg finner noe enda bedre alternativ. eller kanskje skjerper messenger seg når de kommer med 8.0 :wee:

Lenke til kommentar

Sitter enda og venter på den dagen da MSN tar steget opp til ICQ sitt nivå og lar oss sende beskjeder til "offline contacts" som de får neste gang de logger seg på...

Selv bruker jeg Trillian fordi jeg har både MSN kontakter og ICQ kontakter å holde styr på, og da er det greit å kunne bruke et program til begge deler istedet for å kjøre to seperate program.

Lenke til kommentar
hvertfall frem til jeg finner noe enda bedre alternativ. eller kanskje skjerper messenger seg når de kommer med 8.0 :wee:

Ingen versjon av MSN Messenger kommer til å bli bedre enn 6.2 var. :no: Men så måtte de jo selvfølgelig føkke opp alt med 7.0...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...