FranzJosef Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Ser etter en mindre bil med litt vareplass og da har disse to pekt seg ut for meg. Hvordan er disse? Bør jeg tenke på andre alternativer? Skulle gjerne hatt en Toyota Yaris men de er for dyre og dessuten kanskje litt lite plass bak. Vil en øke forsikringspremie, veiavgift, omreg. avgift eller noe sånt ved disse kontra mindre personbil? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Min erfaring fra våre firmabiler, er at disse to bilene er veldig lik, om ikke de er identisk. Jeg må iallfall se to ganger på merket før jeg vet hvilken det er. Bilene er greie biler, men vi har hatt noen tilfeller også. På en av bilene låste plutselig begge bakhjulene seg av ukjent grunn. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Min erfaring fra våre firmabiler, er at disse to bilene er veldig lik, om ikke de er identisk. Disse to er identiske, kun forskjeller på hva som importørene spesifiserer som std utstyr. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Ser etter en mindre bil med litt vareplass og da har disse to pekt seg ut for meg. Hvordan er disse? Bør jeg tenke på andre alternativer? Renault Kangoo har jeg hatt tre stykker av og er svært fornøyd med dem, blir nok smak og behag. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Tidligere i år solgte jeg min `99 Peugeot Partner. Jeg hadde da hatt den i et år og kjørt 23 000 KM. Totalt hadde bilen rulla 53 000 KM. Bilen var veldig behagelig å kjøre, og jeg har igrunn ingenting negativt å si om den. På det året hadde jeg kun et problem med den, bremsene låste seg fullstendig ved flere anledninger, måtte lufte de for å kunne kjøre videre. Etter at advokat ble koblet inn byttet Bertel O. Steen ABS pumpa, og problemet ble løst. Du kan jo ta en titt på Renault Kangoo og Opel Combo. Ford Transit Connect kan kanskje også være aktuell, begynner på 142 000 men da med 1,8L. Disse to er identiske, kun forskjeller på hva som importørene spesifiserer som std utstyr. De ser da ikke veldig like ut...? Citröen Berlingo og Peugeot Partner er vell derimot identiske. Endret 5. juni 2005 av Hauge Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 De ser da ikke veldig like ut...? Citröen Berlingo og Peugeot Partner er vell derimot identiske. Jeg tenker på overskriften som er Berlingo vs partner, Yaris er jo ikke annet enn en dårlig ombygget personbil som ikke er konstruert for bruk som varebil. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hehe... Ser jeg rotet litt i natt... Jeg trodde du sammenlignet Partner og Kangoo... Noe som ikke var tilfellet.. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Hvor mye solgte du den Peugot-en for da? Og et annet spm, hvordan er serviceintervallene på disse to modellene? Endret 5. juni 2005 av FranzJosef Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Den gikk for 43 000. Veldig stygg i lakken og en god del bulker og riper. Her er en oversikt over serviceintervaller på ulike bilmerker. Den er fra november 2002, så det er godt mulig noe har endret seg. http://www.dinside.no/php/art.php?id=33509 Jeg mener Partneren min hadde 30 000. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg kjenner til den lista, problemet er at den ikke viser for hver enkelt modell. Men etter diverse søk på internett ser det ut til at Peugeot Partner har service hver 20000 km og Berlingo hver 15000 km. Har hver 15000 km på bilen jeg kjører nå og det blir jo gruelig dyrt når en må svi av 5-6 tusen så ofte! Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Opel Combo har forresten hver 50 000 KM. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Har hver 15000 km på bilen jeg kjører nå og det blir jo gruelig dyrt når en må svi av 5-6 tusen så ofte! Tja, på min Kangoo hadde jeg 15000km inspeksjon og den kostet 400,- så det du må ikke blindt se på tallene, kangoo har hovedservice på 30000km. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 En ting til dette, det sies fra flere hold at Berlingo og Partner egentlig er samme bil... Se på disse: http://www.peugeot.no/internett/peugeot/pe...33;OpenFrameSet http://www.citroen.no/File.asp?File=Teknis...ebil%201204.pdf Partneren har jo mye dårligere plass i følge dette. Berlingoen en lengde på 1,7 m mot 1,53 for partneren. Stemmer dette altså? Får man plass til en sykkel hvis man plasserer den i en diagonal i lasterommet? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 En ting til dette, det sies fra flere hold at Berlingo og Partner egentlig er samme bil... Partneren har jo mye dårligere plass i følge dette. Berlingoen en lengde på 1,7 m mot 1,53 for partneren. Stemmer dette altså? Et av disse tallene er feil, det er samme bil og ergo så kan det ikke være forskjell i og med ingen av de svjv leveres i lang utgave. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Og enda en ting. Jeg sliter med å finne ut av serviceintervaller på disse. Når jeg søker i Google forstår jeg vagt at Berlingo oppgis noen steder til 12500 km service-intervaller, andre steder 15000 km. Partneren til 20 000 km. Stemmer ikke det heller da? Hvor kan jeg få vite eksakt dette da? Hvilken kilde har de som sier at Berlingo og Partner er samme bil? Hvor mye er likt? Alt bortsett fra bilmerket? Høres jo veldig rart ut.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hvilken kilde har de som sier at Berlingo og Partner er samme bil? Hvor mye er likt? Alt bortsett fra bilmerket? Høres jo veldig rart ut.. Begge lages av PSA som består av Peugeot, Citroen og nå avdøde Talbot. De er eksakt like med unntak av små utstyrsforskjeller, jeg har sjekket begge svært nøye i forbindelse med innkjøp og det finnes ingen tekniske forskjeller på disse. Hvis du ikke tror meg så se på bildene av de da, du kan da ikke unngå og se at disse er tvillinger? For serviceintervaller så finn motor og årsmodell som er aktuelle brukt og ring en forhandler, slike ting er vanskelig og finne nøyaktig på nettet. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Jeg tror deg. Men hva stemmer så angående lagringsplass i lasterommet da? Noen her som har en av disse bilene? Er det gitt ut noe teknisk bok til denne da? F.eks. Haynes bok? Endret 17. juni 2005 av FranzJosef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå