Gå til innhold

PowerColor Radeon X800 256GDDR3 PCIe. Erfaringer

Anbefalte innlegg

Dette er forøvrig noe kortprodusentene godt kan finne på å legge inn/ta vekk iht. referansedesign..

F.eks. har Sparkle 6600GT ikke temp-sensor, men de fleste? andre 6600GT har det (ihvertfall Leadtek)..

Alle nVidia kort i 6 serien har temp sensor.

Men på 6600/6200 så er det avskrudd i bios.

De fleste 6600GT kort har vel temp sensor aktivert som standard.

Ser ikke helt hvorfor nVidia har valgt å skru av temp sensor på 6200/6600 kortene da kortene fysisk har temp sensor,

Jeg har modifisert biosen biosen på mine 6200/6600 kort slik at sensoren blir skrudd på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Bare en liten oppfølging/oppdatering..

Testet ut det X800Pro (Powercolor) jeg kjøpte på Komplett (demovare må vite).

Meget fornøyd.. ref. signatur.. ny pers i 3DMark05.. og dette på P4-systemet mitt.. Meget bra kjøp.. Dette var ved klokk 520/1040 (default 472/904).. og har på ingen måte funnet max.klokk i skrivende stund..

Overrasket over at det "banket" mitt A64@2400Mhx/Asus 6800GT ganske klart i 3DMark05.. Ser ut som om 3DMark05 belønner kort med 256MB minne kraftig i forhold til kort med kun 128MB...for Asus "GT"-kortet er ca. 500pts. bedre i 3DMark03 (12k mot 11.5k).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Fredriku:

Hvilke drivere brukere du?

Du får en forholdsmessig høy score på 3DMark03 i forhold til 3DMark05...

På mitt X800 Pro nå klokket 525/1070(535) får jeg samme score i 3DMark03 (11.8k), men nesten 5.5k i 3DMark05..

Du kan godt prøve å modde.. men tror det er lite å hente.. da kortet ditt nå i praksis (nesten) er å anse som Pro.. (mangler bare litt på core..som er mindre viktig enn mem..der du nå er rimelig høyt allerede)..

Edit og PS:

Jeg bruker siste offisielle drivere fra ATI.. ver.6.14.10.6542 (WHQL-,men ikke Futuremark-"godkjente")..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vel, får neste komme med en siste update, da pcen ble solgt i forrige uke :)

La inn XL-bios, og ingenting skjedde desverre. Samme 12 pipelines som var der, og jeg tok ikke sjansen på å modde rett på kort.

Testet ei heller overklokkingsegenskaper, men tror ikke de ble så mye bedre..

Så kjøpte meg følgelig en feit laptop istedet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...