endrebjo Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg ville ikke hatt en 4-takter i en ungdomsbåt av følgende grunner: - 4-takt veier mer - 4-takt er slappere/mindre agressiv - 2-takt koster mindre Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har selv en Tohatsu 9.9, og må si den drar bedre fra bånn en Suzuki'en. Veldig enig med Endrebjornsvik89 her egentlig. Firtaktere bråker gjerne mindre, men er vesentlig tyngre og større. Og, de koster mye mer. Lenke til kommentar
Honda 15 firetakt Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg ville ikke hatt en 4-takter i en ungdomsbåt av følgende grunner:- 4-takt veier mer - 4-takt er slappere/mindre agressiv - 2-takt koster mindre Er enig i alle punktene untatt det ene drar mindre. Grunnet det at det kommer av vekten på motren også!. Jeg har ennå ikke opplevd det syke drage på en 9,9 totakt. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Vist du mener drag=aks så må jeg skuffe deg, men vist du mener drag=dreiemoment så er det korrekt ja... Lenke til kommentar
Honda 15 firetakt Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Vist du mener drag=aks så må jeg skuffe deg, men vist du mener drag=dreiemoment så er det korrekt ja... du vet hva jeg mener Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Vist du mener drag=aks så må jeg skuffe deg, men vist du mener drag=dreiemoment så er det korrekt ja... du vet hva jeg mener Kan ikke si at jeg skjønner hva du mener heller Honda 15 firetakt. Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Skulle jeg kjøpt ny motor, så hadde jeg gått for en Yamaha ! Har selv en Yamaha 9.9 (trimma antagelig, totakt) på min With 385 Sport, og holder fint 22-25knop (målt med garmin gps), og er storfornøyd med motoren. Bestemora mi har en 10 år gammel Yamaha 4hk (totakt) og den funker nesten like fint enda, og den har aldri vært på service oel. Yamaha = kvalitet Endret 8. juni 2005 av [SifO] Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Bestemora mi har en 10 år gammel Yamaha 4hk (totakt) og den funker nesten like fint enda, og den har aldri vært på service oel. nesten? Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Vel, den har begynt å bli litt tung å starte Lenke til kommentar
scoot Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 ja, denne tråden var virkelig seriøs? Herregud, spiller vel ingen rolle hvem som har den "beste". De fleste 9,9 motorer er såpass like nå for tiden at det utgjør liten forskjell Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Seriøs fjortis tråd. Min mor er bedre en din mor.. Så da er jeg MYE bedre en deg. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Trådstarter er relativt fersk på forumet, i tillegg til at han har fått ny båt/motor, så kanskje det sier litt. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Tråden har utspillt sin rolle. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg