Ceramic Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Har en BMW Z3 med en Alpine CD spiller. Plutselig for 2 dager siden forsvant lyden i alle høytalerene. Sjekket ledniger og koplinger og alt så greit ut. Dro ut og kjøpte en ny pioneer spiller og koplet til...(en takk til oppfinneren av ISO pluggene). Det er bare to plugger som skal koples. Den ene for alle høytalerledningene og den andre for strøm og styrestrøm. Excellent! Men.....fremdeles dødt. Samme problem på begge spillerne! Sjekker alle ledninger igjen og alt ser greit ut. Må nevne en viktig ting. Begge spillerne får strøm når jeg plugger de inn og begge starter avspilling med lys i displayet. Ikkenoe problem bortsett fra at høytalerene er døde da!... Saken er den at hvis jeg plugger inn begge pluggene og slår på tenningen så er det ingen lyd i høytalerene. hvis jeg så drar ut høytalerpluggen og setter den på plass igjen da kommer lyden som normalt og alt er fryd og gammen....intill jeg slår spilleren av og på igjen. Da er høytalerene døde igjen. Hva i huleste kan dette komme av?????? Skal ut og cruise med cab'en nede i helga og MÅ ha musikk!!!! hjelp meg! Lenke til kommentar
paroa Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 hmm...Det der hørtes veldig merklig ut... Det er ikke noen instillinger bak på spilleren(e)? Det var veldig merklig at det skjedde med begge spillerene.. Hvor mange høyttalere er det det er snakk om? Lenke til kommentar
Ceramic Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Det er 4 høyttaler tilknyttet front utgangene, om det er et delefilter mellom disse vet jeg ikke. 2 stk. sitter øverst i dørene. (diskant høytalere) og to stk 8" er motert i beinhøyde foran dørene. Såp er det 2 stk tweetere på rear utgangene på spilleren. Disse er montert i skulderhøyde bak setene. En venn av meg har nevnt at the kan være delefiltrene som forårsaker problemet. har delefiltre ekstern strøm eller trenger de ikke strøm for å leve? Lenke til kommentar
paroa Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Det er vel litt forskjellig angående delefilterene. Vist du kobler 4høyttalere til 2 front utganger (vist jeg forstod deg rett) så blir det jo endel kluss med motstand og sånt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå