Mayhem Soap Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Her om dagen ble jeg en lykkelig eier av en WD Raptor HD. Ved inst. av WIN XP fikk jeg beskjed om å sette inn driver disk i A:. Dette gjorde jeg, men når jeg kom fram den skjermen der jeg velger hvilken HD som XP skal legges på fikk jeg ikke valgt den nye disken min. Det eneste jeg fikk velge var og opprette en partisjon på en annen SATA disk(begge er tilknyttet samme kontroller, VIA) og så velge den riktige (Raptor) og fortsette installasjonen! Jeg fullførte installasjonen og ble overrasket over at system filene la seg på G:, ikke C: som jeg håpet..., men etter en windwos update ville ikke PC'en starte opp igjen og jeg måtte formatere igjen... Derfor valgte jeg og bytte SATA kontroller på HK til en Sillicon SATA RAID kontroller. Etter hva jeg kan huske kunne jeg velge den nye HD og installere windows uten å opprette partisjoner... 1.) Så, hvorfor måtte jeg opprette denne partisjonen på den andre SATA disken? 2.) Kan jeg fjerne den? (7MB stor og veldig irriterende og ha den i utforskeren) Jeg tenker at om jeg fjerner denne partisjonen så vil et eller annet ble ødelagt og windows nekster og starte...det orker jeg ikke nå, så jeg håper noen som vet hva dette er og har opplevd det samme selv kan komme med noen gode tips og råd! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Koble fra alle andre HDer når du innst. windoz,så slipper du dette... Fjerner du den så vil nok du ikke klare å boote. Men fjern den,koble vekk alle HDer uten om OS disk og innstaler XP på nytt Endret 2. juni 2005 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå