Archeron Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 satt å kikka på qxl idag og fant denne iTrip'en. fungerer det? og er dette egentlig lovlig i norge? er det ikke regler på å "broadcaste" signaler over FM-nettet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Det er helt genialt. I bilen for eksempel. Læreren vår bruker det når vi skal høre folkesang og noveller på skolens gamle radioer. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Funker den på Minidisc spillere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Funker den på Minidisc spillere? Ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Den funker helt fett!!! Har en slik selv, og er veldig fornøyd Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har en jeg også... Funker kjempebra bare man finner en ubrukt frekvens Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det er vel ikke lov å sende på FM-nettet uten konsesjon eller hva det heter, dvs betale..? Han som drifter studentradioen der jeg studerer nå hadde en FM-sender på rommet sitt som sendte ut signaler, men den tok han vekk pga det ikke var helt lovlig.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Uff hvorfor ikke? fordi den baserer seg på den fjernkontroll ingangen som sitter på toppen av iPod. Men det finnes andre, tilsvarende enheter som bare bruker mini-jack... http://the-internet-eye.com/r-493964/m-Ele...FW/Default.aspx denne f.eks... Lenke til kommentar
Gimlisonofgloin Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Har nylig kjøpt meg iTrip og den funker helt utmerket. Kan sitte opptil førti meter unna en radioenhet uten problemer. Jeg bruker den mest i bilen og det er bare helt fantastisk bra. Lyden er vel kanskje ikke 100%, men 90%. Jeg er særdeles godt fornøyd. Du må gjøre en en liten innsats når det gjelder å finne hvilke radiofrekvenser som er ledige og det kan du finne her radiofrekevenser.com Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 og er dette egentlig lovlig i norge? er det ikke regler på å "broadcaste" signaler over FM-nettet? Lovlig å selge, men ulovlig å bruke. Har egentlig liten tro på at Onkel Politi tar deg for det. Lenke til kommentar
simerix Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Det er vel ikke lov å sende på FM-nettet uten konsesjon eller hva det heter Hva er det egentlig som er så farlig med denne iTrip`en? Rekkevidden er jo bare rundt 30 meter. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Det er vel ikke lov å sende på FM-nettet uten konsesjon eller hva det heter Hva er det egentlig som er så farlig med denne iTrip`en? Rekkevidden er jo bare rundt 30 meter. 30 meter?? Min funker kanskje 5-10 meter... Men der funker den kjempebra Lenke til kommentar
kristoffer99 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Funker ca. 15 meter min.. veldig fornøyd med iTrip Kan forøvrig anbelfae ipod1.no for alt om ipod Lenke til kommentar
listemannen Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 På bilturer i Norge funker den dessverre ikke veldig bra, fordi du stadig må bytte frekvens etter hvert som diverse nærradioer slår inn. I USA og enkelte andre land har de opprettet en egen itrip-frekvens som funker over hele landet. DA begynner det å bli interessant. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 det er jo bare å gjøre litt research, finne en helt ubrukt frekvens og kjøre på Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 det er jo bare å gjøre litt research, finne en helt ubrukt frekvens og kjøre på 4558343[/snapback] Noen eksempler på frekvenser som er bra å bruke uten å måtte endre underveis? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg har en! Funker fett Annbefales på det varmeste Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) oi! Dobbelpost Endret 6. desember 2006 av Poor Leno Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det er nok ingen fare for at du blir tatt for å bruke den der. Mange som bruker det, og de selger det i norske butikker også. Vet at "Må Ha Det"selger en masse sånne med vanlig jack plugg så den funker i alle mp3 spillere eller andre ting. Jeg antar at når rekkevidde er så kort, er det ingen som bryr seg. Tviler på du får det så bra om du sender på NRJ sin foreksempel, så du må nok sende på en tom frekvens. Og da er det vell heller lite folk som merker det. Skal du være skikkelig radiopirat må det større utstyr til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå