Mads-b Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Jeg bestemte meg for at siden jeg nå ikke kan lære mer om HTML og CSS, skulle jeg begynne på PHP. Jeg har lest en del tuts og greier, men allerede ved fødselen av en gjestebok fikk jeg problemer. Hva er galt? <?php if ($_POST['submit'] == TRUE) { $Name = $_POST['name']; $Email = $_POST['email']; $WWW = $_POST['www']; $Message = $_POST['msg']; $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; if(empty($Name) || empty($Email) || empty($Message) || empty($WWW) { $error = "<p class=\"red\">Du har ikke fylt inn alle de nødvendige feltene</p>"; } elseif(!ereg("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $Email)) { $error = "<p class=\"red\";>Mailadressen du skrev inn er ikke gyldig</p>"; } } ?> <?php echo $error; ?> <form method="post" action=""> <p> <label for="name">Navn:</label> <input name="name" /><br /> <label for="email">Mailadresse:</label> <input name="email" /><br /> <label for="www">Webside:</label> <input name="www" /><br /> <label for="message">Melding:</label> <textarea name="msg" cols="50" rows="6"></textarea><br /> <label for="submit"> </label> <input id="submit" class="button" type="submit" name="submit" value="Send" /> </p> </form> EDIT: Feilen jeg får er: Parse error: parse error, unexpected '{' in gjestebok.php on line 9 Endret 2. juni 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Bytt ut if(empty($Name) || empty($Email) || empty($Message) || empty($WWW) { med if(empty($Name) || empty($Email) || empty($Message) || empty($WWW)) { (Du har glemt å avslutte innhengningen av if-setningen) Lenke til kommentar
RiniaShqipetare Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Den fungerer: <?php if ($_POST['submit'] == TRUE) { $Name = $_POST['name']; $Email = $_POST['email']; $WWW = $_POST['www']; $Message = $_POST['msg']; $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; if(empty($Name) || empty($Email) || empty($Message) || empty($WWW)) { $error = "<p class="red">Du har ikke fylt inn alle de nødvendige feltene</p>"; }elseif(!ereg("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $Email)) { $error = "<p class="red">Mailadressen du skrev inn er ikke gyldig</p>"; } } ?> <?php echo $error; ?> <form method="post" action=""> <p> <label for="name">Navn:</label> <input name="name" /><br /> <label for="email">Mailadresse:</label> <input name="email" /><br /> <label for="www">Webside:</label> <input name="www" /><br /> <label for="message">Melding:</label> <textarea name="msg" cols="50" rows="6"></textarea><br /> <label for="submit"> </label> <input id="submit" class="button" type="submit" name="submit" value="Send" /> </p> </form> Her var feilen: if(empty($Name) || empty($Email) || empty($Message) || empty($WWW)) Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) AHA! takk Jeg har ikke den medfødte egenskapen med å anlysere kode den veien du gjør det.. Takk igjen SirIce! EDIT: leif Endret 2. juni 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå