YokiShoki Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hei! Har et par Fortron/Source Strømforsyning ATX-350W strømforsyninger som bråker alt for mye. Når PC'en har vært på i en time så går viften for fult selv om luften som kommer ut ikke er særlig varm. Går det greit å skifte ut viften med noen mer stillegående, i så fall noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hei! Har et par Fortron/Source Strømforsyning ATX-350W strømforsyninger som bråker alt for mye. Når PC'en har vært på i en time så går viften for fult selv om luften som kommer ut ikke er særlig varm. Går det greit å skifte ut viften med noen mer stillegående, i så fall noen anbefalinger? går fett det..en kamerat hadde en wtec PSU..bråkte som F'en...bytta til to PAPST vifter 12db..funker som juling det ass..hørern ikke en gang;) Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Bekymrer meg litt for varme. Har en 12dB Papst vifte liggende, men er redd for at den ikke blåser nok luft. Lurer på hvor kraftig vifte jeg trenger, går ikke an å sette i større en 80mm vifte. Men er jo tross alt ikke et kraftig system, AthlonXP 1600, 1 harddisk, 1 DVD-rom og 1 CD-rom + et Geforce 2MX kort, så det trekker ikke allverden. Har lenge lekt med tanken på å sette i en vifte galne veien, slik at viften blåser inn luft i stedet for å suge ut. Dermed slipper viften å trekke varm kabinett luft gjennom strømforsyningen som fører til at den blir enda varmere. Og heller hatt en sterk kabinett vifte under strømforsyningen, rett over CPU viften. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 SilenX vifter er å anbefale! Men husk at garantien går så fort du åpner PSUn da.. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 SilenX vifter er å anbefale! Men husk at garantien går så fort du åpner PSUn da.. Med mindre du er forsiktig med det klistre merke Og setter det og den orginale vifta tilbake hvis det skulle skjære seg. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Oppdraget er nå utført. Kjøpte en Mist vifte med viftestyring på den lokale data butikken. Åpnet opp strømforsyningen og klippet ledningene på den gamle viften og fjernet den. Vurderte å lodde på den nye viften, men da ville jeg ikke ha muligheten å justere viften, så jeg lot heller ledningen gå ut av strømforsyningen og koblet den til hovedkortet. På full hastighet (3100RPM) bråkte den mer enn den gamle, men på det lavest turtallet (1500RPM) var støyen langt mindre. Jeg skrudde opp til 1900 RPM, da følte jeg at luft gjennomstrømmingen var god nok i forhold til støynivå. Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Tenkte jeg kunne spørre her, istedenfor å lage en ny tråd: Jeg har en SilverStone 520w som bråker fryktelig Og i likhet med deghar jeg lyst til å bytte ut de nåværende viftene. Valget av vifter er klart, det blir SilenX... Men for å være helt ærlig; jeg har INGEN erfaring med PSU, og jeg lurer på hva det er man må gjøre for å skifte vifte. Hvor vanskelig er det? Er det kun å skru opp PSU, skru viften fast og koble i kabelen? eller må jeg gjøre noe mer? Takker for alle svar! Mvh. Kristian Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Tenkte jeg kunne spørre her, istedenfor å lage en ny tråd: Jeg har en SilverStone 520w som bråker fryktelig Og i likhet med deghar jeg lyst til å bytte ut de nåværende viftene. Valget av vifter er klart, det blir SilenX... Men for å være helt ærlig; jeg har INGEN erfaring med PSU, og jeg lurer på hva det er man må gjøre for å skifte vifte. Hvor vanskelig er det? Er det kun å skru opp PSU, skru viften fast og koble i kabelen? eller må jeg gjøre noe mer? Takker for alle svar! Mvh. Kristian Du kan jo starte med å slå av PCen og koble fra alt ( ). Egentlig er det bare å skru opp, ta ut den gamle og koble på den nye vifta på de samme ledningene. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Noe annet man kan gjøre dersom man har godt overtrykk i kabinettet er å seriekoble viftene slik at de går på 6V, da blir de stille. Jeg gjorde det på min gamle Q-Tec 550W. Eneste er at man må være litt forsiktig med det dersom man belaster PSUen opp mot grensen fordi da kan kjølinga bli for dårlig og strømforsyninga kobler ut pga. overtemperatur. Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Du kan jo starte med å slå av PCen og koble fra alt ( ). Egentlig er det bare å skru opp, ta ut den gamle og koble på den nye vifta på de samme ledningene. Slå av pcn og koble fra alt... det hadde jeg ikke tenkt på ( ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå