Gå til innhold

nVidia GeForce 4 Ti4600


Hegel

Anbefalte innlegg

Jeg har en GF4 Ti4600 som det ikke står noe navn på. Det står kun nVidia på selve kortet. Lurer på om nVidia produserer skjermkort selv også.

 

Det er også ikke noe kjøleribbe på minnet, og jeg bruker standardvifta på kortet. Jeg har nå overklokket den til 322/730. Standarden var 300/650. Den kjører stabilt. Vil dette skade kortet når jeg kjører det på denne hastigheten uten ekstra kjøling eller er den OK så lenge den er stabil. Regner med at kortet viser tegn til overoppheting før den tar kvelden???

 

Jeg har også 11732 i 3dMarks2001SE i 1024x768x32 (32 bits texture uncompressed). Er dette bra eller bør jeg få bedre med en p4 2,4 med litt tweaking?

 

TAKK

 

[ Denne Melding var redigert av: Hegel på 2002-07-18 21:43 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ribbet kortet fra Dell PC'n til mine foreldre, og byttet den med en "litt dårligere en". hehe:) Man har ikke bruk for en Ti4600 når man kun bruker Word og Excel. Da er faktisk en Matrox bedre. Matrox er bedre enn nVidia på ren billedkvalitet så da alle parter fornøyde.

 

Prøvde nylig å klokke kortet til 325/745 og kjørte en test av 3dmark2001 SE. Det gikk uten problemer, men jeg kjørte den kun en gang. Kan hende at bilde blir føkkt om jeg hadde kjørt den i loop for et par timer. I dunno. Jeg tør ikke å la den være på den frekvensen da den ikke har kjøleribbe på minnet, og kun standardvifte på GPU. Kortet virker i hvertfall usannsynlig overklokkbar. 1 av 10000??? Jeg skal modde den for bedre kjøling, men har ikke bestemt meg for hva jeg skal bruke. FORSLAG???

 

TAKK

 

[ Denne Melding var redigert av: Hegel på 2002-07-18 21:44 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...