Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverk problem, asus router


Anbefalte innlegg

heisann folkens

jeg driver og sliter med nettverket mitt, og etter mange timers slit så vet jeg ikke noe annet enn å forhøre meg her..

 

Jeg har en asus wl500g trådløs router, og telenor adsl. Jeg skal koble opp 2 stasjonære med kabel, og en laptop trådløst. Alle bruker winxp.

 

for det første:

-internett funker, tar jeg kabelen direkte fra modemet til pc'ene så funker det som en drøm. Problemet starter når jeg plugger den inn i routeren og strekker kabler fra det til de stasjonære. Jeg trodde telenor brukte PPPoE, men jeg kommer meg ikke på nett i det hele tatt med den instillingen i routeren. (jeg har ikke hustelefon, har det noe og si forresten?)

Velger jeg Cable og motta ip automatisk kommer jeg meg på nett - en liten stund, før jeg mister det.

 

2:

resetter jeg routeren så funker nettet på alle 3 - helt til jeg stiller på noe i routeren.(sikkerhet, ssid, osv)

 

3:

det trådløse nettet funker hvis jeg IKKE har i de 2 kablene fra routeren til de 2 stasjonære, plugger jeg de inn da er det stopp...

 

hva i alle dager er det som gjør dette?

jeg har nyeste firmware på routeren, og jeg har satt motta ip automatisk i winxp på alle...

 

sikkert noe jeg har oversett i all frustrasjonen, noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ditt abonnement er nyere enn fra mars i fjor, og du har modem levert fra Telenor, så er dette et routermodem. Det vil si at det inneholder en routerfunksjon. Anbefaler da at du enten konfigurerer dette om til bridgemodem og Asus'en til PPPoE, eller at du konfigurerer Asus'en om til aksesspunkt (AP Mode og avslått DHCP).

 

Edit: Selv ville jeg valgt det siste.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...