Gå til innhold

Raptor vs. "vanlig" s-ata disk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg en raptor her for 2 dager siden...At den er rask er det ingen tvil om, programmer starter raskere, men kanskje en ren og ny installert windows lurer meg litt.

Har du litt viftestøy fra før vil du nok ikke høre den heller, men om det er den optimale HD er jeg i tvil om...som OS disk ser det ut som om den fungerer meget bra!

godt kjøp! :thumbup:

Lenke til kommentar
En 300gb hd fra maxtor med 16 mb cache koster jo bare 100 kr. mer..

Er det en bra erstatning??

Jepp, har både Diamondmax 10 og Maxline III versjonen, og seff en raptor. Uansett, det er en kjempedisk. Rask og forholdsvis stille. Kjølig er den óg.

Lenke til kommentar

Jeg kjører bare på en partisjon..

Før i tiden, måtte man partisjonere harddisker, pga. begrensninger til filsystem.

Det ble også en vane å ha operativsystem på en egen partisjon, slik at man ikke fyllte opp system-partisjon.

Jeg ville heller gått for en system-harddisk på Raptor, evnt to stykker i RAID.

Så kunne du hatt noen av tingene der, men ikke brukt den til å oppbevare source på!

kjøp en vanlig sata disk til source.. (gjerne sata-2, om du har kontroller til det).

sata-2 har båndbredde på 300, vs. sata sine 150, men ntfs er begrenset til 150.

skal bli spennende å se hva longhorn klarer, da jeg ikke har satt meg inn i specs på det enda. Vet dog at det skal bli støtte for 64bit!

Lenke til kommentar

Hadde økonomien tillatt d, ville jeg gått for en raptor som systemdisk og en hvilken som helst annen stor disk til lagring.

Personlig kjører jeg Raptor 74 GB med kun en partisjon, til system, og 2x250 GB i RAID til lagring.

Ytelsesmessig er raptoren absolutt verd prisen og merkbart raskere enn andre disker etter min mening :)

/Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...