Gå til innhold

Nytt billig digitalt kamera

Anbefalte innlegg

Jeg vil kjøpe digitalt kamera men vil ha noe billig og enkelt med bra nok bilder så jeg kanskrive det ut i vanlig format men trenger ikke å kunne dekke en hel A4 side bare en vanlig bildestørrelse. Trenger ikke være vældig lite bare sånnmellom ett knallite og et stort ett.Takk for alle svar

Endret av Mott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dama har et Kodak EasyShare CX7330, det virker helt kurant. Kodak EasyShare CX7430 (tror det er hakket bedre) får du til under 1000 spenn bla. på itbutikken. Tror det er blant de beste kjøpene i den prisklassen. For øvrig bruker kameraet AA batterier og SD minne (billig).

Lenke til kommentar

Det Kodak du linker til er et udmærket kamera, men jeg vil mene at du får mere for pengene med et Nikon Coolpix 4600. I Danmark fås det til mellem 12-1300,-, samme pris som Kodak 7430, men med bedre billedkvalitet, flere funktioner og i et mindre kamerahus

Lenke til kommentar

Det eneste som har vært litt kjedelig med det Kodak kameraet er at det ser ut til å være litt "spesielt" med hensyn til batterier. Enten så bruker det mye strøm, eller så er det avhengig av å ha batterier som er helt fulle. Dama har ihvertfall hatt litt trøbbel med noen merker alkaliske batterier. Regner med at dette kan løses ved å kjøpe at par lithium-ion batterier i samme størrelse. Noen som har kjennskap om bruk at lithium batterier i kameraer beregnet på vanlig AA (ni-mh, ni-cd og alkaliske) batterier? Kan de for eksempel lades i en vanlig batterilader?

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke købe et Brica kamera.... I produktguiden står Nikon Coolpix 4600 til 1500,-, men jeg har set det til 1300,- og det er jo ikke dyrere end det Kodak kamera som der bliver linket til....? Forstår ikke helt :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg ville vælge et kamera fra en anerkendt producent, såsom Nikon, Canon, Olympus, Pentax, etc. i stedet for et Brica, som ikke har samme erfaring i at lave objektiver/kameraer. Men hvis du bare vil have noget billigt der kan tage noget der ligner et billede, så gå efter HPs billigste modeller....

Lenke til kommentar
hvorfor??

Har litt dårlige erfaringer med HP kameraer. Kodak er et mye "tryggere" merke, mener jeg. I tillegg har ikke HP kameraet noe som ligner vidvinkel (40mm). Kodak kameraet har et zoomområde som passer mine behov bedre (34mm-102mm). Erfaringene i prisguiden er også positive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...