c_t_s_o Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Dersom man primært ønsker... - 15" skjerm (med godt bilde) - best mulig skjermkort - holdbar konstruksjon ...hvilke maskiner, i Norge, kan man velge mellom da? Selv har jeg vært mye på nett, og føler jeg ikke finner det jeg vil ha. Frustrerende! Ser for meg følgende atributter som rimelig treffende for en kraftig 15"-maskin jeg kunne likt: 15" skjerm (1400x1050) 1 Gb ram 1.86 MHz Sonoma CPU (eller mer) ATI x700 / nVidia 6600 128 Mb (eller mer) DVD-alt-mulig-rart 7200 rpm 60 Gb harddisk (eller mer) Ser uten inngående studie (kjenner ikke skjerm-kvaliteten) at utenlandske ProStar har et treffende eksempel på en kraftig 15"-maskin: http://www.pro-star.com/index.cfm?mainpage...tail&model=4082 ...men den (eller lignende) finnes vel ikke i Norge? Vurderte Tundra 1559, men hardware.no sier visst at skjermkvaliteten er så som så. Jeg kan ikke tillate meg noe slikt. Finnes det selskaper som skreddersyr mer enn det "selvbyggerfunksjonene" gir av muligheter? Selskaper som fritt setter sammen det du vil ha av deler? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Den der er en Clevo M400A. Det er mange små mellomstore merker som selger den rundt omkring, bl.a. Sager, men jeg har ennå ikke sett noen bygger på Clevo-baserte barebooks i Norge. Edit: Er widescreen utelukket? Asus lanserte A6Va her for et par dager siden, og den kan i alle fall leveres med SXGA+ skjerm i følge spesifikasjonene. Du kan jo maile innkjøpsavdelingen på komplett og spørre om de har noen planer om å ta den inn. Endret 2. juni 2005 av qwert Lenke til kommentar
scytale Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Da syns jeg du burde ta en titt på denne: Zepto 2415W Selve konstruksjonen har fått god omtale av HW.no tidligere (i deres test av den eldre og ufullstendige 2215W som er helt lik bortsett fra innmaten). Denne kan du konfigurere selv, har ATI Radeon X600 med 128MB RAM, lang batteritid på 4½ time og skal ettersigende være en meget støysvak PC. Den har også TV-Tuner innebygget og WSXGA+ Skjerm (1680x1050). Du kan selv velge hastighet på prosessor, mengde ram, HD etc. Eks: 1.86 GHz Intel® Pentium® M 750 1024MB PC3200 (2x512MB) 60 GB 7200 Omdr 8 MB Cache Hitachi til kr 15 062,50 Inkl. mva Personlig syns jeg denne ser ganske lovende ut, den skal visstnok komme i løpet av juni en gang. Ikke minst syns jeg den ser den ganske bra ut Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg har også sett litt på Zepto sin 2415W. Prøver å finne en erstatter til min Inspiron 8200 som falt i gulvet Tror 2415W blir en god pc og forhåpentligvis bedre enn hva testen på den halvferdige modellen viste. Lenke til kommentar
c_t_s_o Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Ja... jeg er ikke interessert i 15.4"-løsninger. (Virker jo nesten som om det er flere av dem enn det er 15"ere på topp-plan.) Zepto sin 2415W er således uinteressant. Dessuten velger jeg å tro at ATI x600 er litt for dårlig. Skal det først være ATI bør det være x700. Clevo M400A burde vært brukt i Norge. Den har jo godt skjermkort! Finnes det noen lignende løsninger som den her til lands? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå