Gå til innhold

phonzo i Linux


Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd (evt. fått til) å bruke Phonzo i Linux? Ser på forumet til phonzo at det er basert på Xten eyeBeam SDK og at det skal fungere med andre SIP klienter.

 

Lurte på å teste med SJphone som noen mente funket fint, men tenkte å spør om noen andre har testet det.

 

Forresten kjempefornøyd med programmet (bortsett fra manglende offisiell Linux støtte!) Fungerer glimrende og lydkvaliteten er helt OK. Nå må jeg bare få alle venner og bekjente over på det slik at det blir gratis å ringe :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt bruker jeg bare Skype i Linux. Har også SkypeOut, som gjør at jeg kan ringe privatnummer veldig billig. Med det ringer man for 0,14 øre minuttet, eller 8,14 kroner i timen. Man fyller et beløp på 10 euro på forhånd. Man kan med andre ord ringe for omtrent samme pris som med en hustelefon (som jeg forøvrig også har).

 

Til mobiltelefoner blir det en dyrere affære.

 

Fungerer veldig bra :)

 

Skype tilbyr også egne telefonnummer, men versjonen er kun i beta og støtter bare 8 land. Norge er ikke ett av dem.

Lenke til kommentar
Så langt bruker jeg bare Skype i Linux. Har også SkypeOut, som gjør at jeg kan ringe privatnummer veldig billig. Med det ringer man for 0,14 øre minuttet, eller 8,14 kroner i timen. Man fyller et beløp på 10 euro på forhånd. Man kan med andre ord ringe for omtrent samme pris som med en hustelefon (som jeg forøvrig også har).

 

Til mobiltelefoner blir det en dyrere affære.

 

Fungerer veldig bra :)

 

Skype tilbyr også egne telefonnummer, men versjonen er kun i beta og støtter bare 8 land. Norge er ikke ett av dem.

Jeg vet alt dette, og det var vel ikke akkurat det jeg spurte om? ;)

 

Hovedproblemet med skype er at de ikke baserer seg på en åpen standard, noe som fører til at du ikke kan bruke andre klienter, eksempelvis standard IP-telefoner. LItt kjedelig å alltid måtte bruke PC'en for å ringe. Dessuten mangler (inntil videre) eget telefonnummer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...