Gå til innhold

sende harddisk per post..

Anbefalte innlegg

hej har et spørsmål.. skal sende to harddisker til en kompis per post...

ligger ting på desse.. ossen kan jeg pakke dem forsvarlig ? mener jeg har sett isopor stativ en gang med slaks harddisk riller.. den var jo genial..

noen glupe ideer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pakk dem godt inn i flere lag med bobleplast og tape dem igjen etterpå, pakk dem fint nedi en ekse (der det er liten/ingen plass til at HDD`ene kan bevege seg) og så sender du dem! :thumbup:

Det Netshop gjør, bare at de har en plast-boks inni bobleplasten

Lenke til kommentar
Husk også og pakk inn harddiskene i antistatisk materiale for og være på den sikre siden :)

Ikke nødvendig, er ikke paranoid heller :tease: Trenger ikke sløse med de antistatiske posene heller, en HDD er godt nok pakket hvis du følger det jeg sa, har erfaringer med det. (plast leder ikke strøm, derfor trenger du ikke antistatisk pose inni der)

Lenke til kommentar
plast leder ikke strøm, derfor trenger du ikke antistatisk pose inni der

Plast er en isolator, det stemmer.

Men vanlig bobleplast _genererer_ statisk spenning, størrelses orden >25kV, som ikke er "sunt" for kontroller-kortet til disken.

Så bruk avledende/antistatisk pakkematriell for å være sikker

på at disken, med innhold, er brukbart når den kommer frem til mottager :)

Lenke til kommentar
Husk også og pakk inn harddiskene i antistatisk materiale for og være på den sikre siden :)

Ikke nødvendig, er ikke paranoid heller :tease: Trenger ikke sløse med de antistatiske posene heller, en HDD er godt nok pakket hvis du følger det jeg sa, har erfaringer med det. (plast leder ikke strøm, derfor trenger du ikke antistatisk pose inni der)

Hvorfor tror du at alle HD leverandører leverer i antistatisk pose hvis ikke dette var nødvendig.... Jeg tror de sparer inn der det er mulig.

Har du forsøkt å reklamere på en harddisk uten å sende den inn i antistatisk pose ? Karantert at du ikke får noe på reklamasjonen.

Nei disken må i antistatisk pose!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...