Gå til innhold

Bør LO vise rederlighet?


Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1048800.ece

De ti LO kravene

 

Er det noe sannhet i dette? Eller er regjeringen en skandale for arbeiderne?

 

Svarene fra LO er jo utelukkende negative, selv der kravene er innfridd. Er det veldig viktig for LO å uansett ha et nedlatende synpunkt på regjeingen og altid bruke et "men" når det antydes noe positivt? Eller er kritikken berettiget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller er regjeringen en skandale...
Det kan jo diskuteres om ikke den største skandalen er at regjeringen har en dialog med LO, som om denne gangsterorganisasjonen skulle være en slags "mentor" ;)

 

Ellers så var jo ikke svarene fra LO uventet, men er overrasket hvor mye LO blander seg bort i; barnehager, naturgass og PølseHansen. Eneste overraskelse var at LO ikke brukte "usosial" en eneste gang. En glipp?

Lenke til kommentar

Hadde de klart å vise til en liste hvor disse kravene var nevnt, og hva som hva blitt gjort av regjeringen i forhold til hvert av punktene, hadde det vært lettere å danne seg en mening. Jeg tror egentlig jeg er litt på begge parters side i denne saken. Delvis oppfyllt kan være så mangt. Hvis LO hadde krevd reduksjon på bilavgiftene, slik at vanlige folk hadde hatt råd til bedre biler. Og regjeringen hadde redusert avgiften på biler som fra før hadde en pris på minst 1 000 000NOK, kunne regjeringen sagt at vi har delvis innfridd kravet, men det er langt i fra det LO ønsket.

 

På den andre siden er eksempelet mitt helt sikkert langt fra virkeligheten, og da bør LO kunne annerkjenne at noe faktisk har blitt gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...