Avensis02 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Hallo Jeg har installert en ekstra harddisk i pc'n, men den kommer ikke opp på min datamaskin. Har kjørt feilsøking og får beskjed om at alt er i orden, men den kommer fremdeles ikke opp. Er det noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å rette på dette? Endret 2. juni 2005 av Avensis02 Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 prøv om du finner den i diskbehandlingen, under min datamaskin, kjør formateringen , restart så kommer den nok frem. Lenke til kommentar
Avensis02 Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Har prøvd dette uten resultat. Kanskje jeg skulle gi litt mer info. Den harddisken som sitter i fra før er en Maxtor Diamond Max Plus 9 120GB ATA/133 HDD og den nye som jeg har satt inn er en Maxtor Diamond Max 10 250GB IDE ATA/133 16MB 7200RPM. Er det noen grunn til at disse ikke går i sammen? Ellers kan det nevnes at når jeg går inn i BIOS så står det følgende der: First channel master : Maxtor 6Y120L0 First channel slave : Maxtor 6B250R0 Under first channel slave står det også: Device : Harddisk Vendor : Maxtor 6B250R0 Size : 251GB LBA Mode : Supported Block mode : 16 sectors PIO Mode : 4 ASYNC DMA : Multiword DMA-2 Ultra DMA-5 : Ultra DMA-5 Smart monitoring : Enabled Noen som skjønner noe? Problemet er at jeg ikke finner den nye harddisken. Hvor kan den være? Vil være meget takknemmelig for et svar. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Prøv fdisk eller partition magic. Disken må partisjonéres. Lenke til kommentar
Avensis02 Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Prøv fdisk eller partition magic. Disken må partisjonéres. Kan du forklare meg hvordan jeg gjør dette? Er ikke så veldig inne i dette, og er livredd for å gjøre noe galt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Har du partition magic? Hvis ikke skal jeg forklare deg det i fdisk(tungvint verktøy fra M$). Lenke til kommentar
Avensis02 Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Har du partition magic? Hvis ikke skal jeg forklare deg det i fdisk(tungvint verktøy fra M$). Nei, jeg aner ikke hva det er en gang. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 prøv: høgre mus på min datamaskin>behandle>diskbehandling>høgre mus på disken>formater> ev restart maskin. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Har du partition magic? Hvis ikke skal jeg forklare deg det i fdisk(tungvint verktøy fra M$). Nei, jeg aner ikke hva det er en gang. OK, se om du finner fdisk. Det skal ligge på windows-cden om det ikke ligger i windows-mappen. Lenke til kommentar
Avensis02 Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 prøv: høgre mus på min datamaskin>behandle>diskbehandling>høgre mus på disken>formater> ev restart maskin. Hurra! Det virket. Hvordan skulle jeg klart meg uten dette forumet. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Avensis02 Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Har du partition magic? Hvis ikke skal jeg forklare deg det i fdisk(tungvint verktøy fra M$). Nei, jeg aner ikke hva det er en gang. OK, se om du finner fdisk. Det skal ligge på windows-cden om det ikke ligger i windows-mappen. Som du ser så har dette løst seg. Du skal ha mange takk for at du gadd engasjere deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå