Syntech Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 har en 3 veis høyttaler her som spiller skikkelig dårlig, fant ut at alle elementene spiller alle frekvensene, og diskantene spiller ikke i det hele tatt.. ikke rart det høres rart ut. Er det noen her som kan hjelpe meg med og designe ett delefilter, altså hvilke komponenter jeg trenger på ett 3veis Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 siden diskantene har spilt de dype frekvensene og det ikk er lyd i dem er disse antagelig sprengt. LINK bruk denne linken last ned boken og les. gjerne hele boken men siden du skal bare lage filter trenger du ikke lese mer en bare delefilter delen Lenke til kommentar
Syntech Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 interesant.. hvordan kan jeg få opp en slik graf av impedans og frekvens på høytalerelementene mine? er der noe program som gjør slikt Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 interesant.. hvordan kan jeg få opp en slik graf av impedans og frekvens på høytalerelementene mine? er der noe program som gjør slikt de griene med frekvensfallet kan du jo regne ut med å bruke f.exs. EXCel elns da. er ikke sikker på det andre får nok spørre noen andre der gitt. Lenke til kommentar
deve87 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Jeg kan si at teoretisk delfilter fakstisk fungerer dårlig i praksis. Forklaring. Skal du ha et brukbart filter, så må du ha tilgang til måleutstyr. Det koster bare 8.5k for et program og en microfon til dette Endret 6. juni 2005 av Hevley Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå