IdLeR_ Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Har skrevet om dette under "kjøp av ny pc" men har fremdeles noen spm vedr. vannkjøling. I utgangspunktet satset jeg på å kjøpe et komplett Zalman sett fra Komplett og bruke dette på cpu og chipset, og i tillegg kjøpe gpu- og muligens hdd kjølere utenom for å koble dette på Zalman settet. Har blitt anbefalt å kjøpe vannkjøling fra microplex i stedet, og syntes da Mist sitt komplette sett så ut som et bra valg .. men så har jeg ennå ikke fått noen respons på mailen jeg sendte til microplex for å be om hjelp til sammensetning. Derfor er jeg nå litt usikker. Mist sitt sett er jo hakket dyrere enn Zalman, og har muligens også bedre kapasitet for å koble på flere enheter ? Poenget med å kjøpe vannkjøling for min del er ikke at jeg har tenkt å overklokke så ekstremt, men jeg vil ha det STILLE siden maskinen står på soverommet. Jeg har et Thermaltake Tsunami Dream kabinett i sølv, så Thermaltake sitt sett hadde sånn sett sett fint ut sammen med kabinettet, men duger det ? Jeg vil kutte ut/erstatte de to medfølgende viftene til kabinettet (120mm) samt den i døren. Jeg har ikke et ubegrenset budsjett (feriepenger) så jo mindre jeg bruker på kjøling jo mer har jeg til ny skjerm og annen hardware. Jeg har heller ikke svart belte i sveising og lodding, så enkel montering er en fordel. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 største problemet med montering av vannkjøling er stort sett å finne plass til radiatoren. Selv har jeg hatt vannkjøling fra innovatek og hadde ingen problemer i løpet av de 2 åra det rusla i min maskin. Solgte maskinen og har ikke hørt noe skrik i fra han så går ut i fra at det rusler fint på 3dje året. du får kjøpt innovatek på databutikken.com skal du kjøle mye av hardwaren din ville jeg valgt en radiator med plass til 2 120mm vifter. Å ha en 120mm radiator som skal kjøle "alt" kan bli litt mye og du risikerer at du må kjøre den ene 120mm viften ganske raskt. Med en dual radiator slipper du det problemet. Harddisk ser jeg ikke helt poenget med å kjøle uten få ned støyen, for vannet vil normalt ligge på en 45-50 grader og det er varmere en kabinettluften. Konkl. du kjøler ikke ned harddisken. Har du litt mellomrom mellom harddiskene og en ørliten luftflyt får du lett temperaturer på en 30-40 grader. Jeg kjølte ned et skjermkort (9700) og en xp2500 med en single radiator og lå rundt 50 grader med en papstvifte på 7 volt og meget lite bråk. Støyen var slik at kom jeg inn i rommet, måtte jeg liksom høre etter for å sjekke om maskinen var på. eheim pumpene er solide og til å stole på. Noe større en en 1046 trenger du egentlig ikke. Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Hjelp, enda mer å velge i Forøvrig kommer jeg etter all sannsynlighet til å satse på: Asus A8N SLI Deluxe (s939) (ikke kjøpt enda) AMD 64 3500+ Asus 6800 gt (ikke kjøpt enda) 1 stk WD raptor s-ata 74 gb 2 stk WD s-ata 200 gb (raid-stripe) dvd-brenner (ikke kjøpt enda) Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 databutikken.com har to forskjellige sett med dual radiator. Dette og dette, samt at de har et passivt sett. Disse skiller seg ikke mye fra Mist sitt sett i pris. Hva er forskjellen og hva er best til mitt formål ? Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 [11:26pm] <M|uu> Vedenjäähdytin Black Ice Xtreme 72.40 EUR [11:26pm] <M|uu> SWIFTECH MCW50 Blue 44.00 EUR [11:26pm] <M|uu> Swiftech MCW6000-64 44.00 EUR [11:26pm] <M|uu> Alphacool AGB-Eheim 600 54.90 EUR [11:26pm] <M|uu> thats the set id take [11:27pm] <M|uu> whit 2 or 1 x 120x120x25 PAPST 4412 F/2GL Fans [11:27pm] <M|uu> 22euro each Hvordan ser dette ut ? Fikk en i #hardware på quakenet til å sette sammen for meg. Får jeg fatt i disse fra norsk leverandør ? Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 BIC får du på pcutstyr.no tror jeg Swiftech blokker har de oss microplex.no Pumpa/tanken har de på microplex.no Microplex.no har papstvifter å Micoplex har jo godt utvalg av nipler og sånt også Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Takk Hadde jo vært en fordel om jeg kjøpte alt på samme sted så slipper jeg litt porto. Får se mer på det i morgen men nå er det sengetid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå