VonOs Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Har tegnet på plxiglasset i sidedøren på kabinettet mitt , men er nå blitt ganske lei tegningene osv . har prøvd å fjerne det , men får det ikke bort! noen som vet hvordan jeg får det vekk? er ganske irriterende på forhånd takk Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Prøv å pusse det vekk med f.eks. 1000 pussepapir, så kjøper du noe 1500-2000 å pusser etterpå for å få tilbake sikten 100% (ikke bli sur om det ikke funker) Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Ikke gjør som over. Prøv rødsprit (ikke white!!) Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Ikke gjør som over. Prøv rødsprit (ikke white!!) Noen spess grunn? Vet at det blir mindre plexiglass, og at det kan bli tungt å pusse, men det skulle vel funke (funker i teorien hvertfall) Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Stålull? Funker bra på metall, men vet ikke hvordan det blir med riper og sånt på plexi.. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Stålull? Funker bra på metall, men vet ikke hvordan det blir med riper og sånt på plexi.. Det blir masse riper, bedre å bruke mitt forslag da Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 herregud... man får vel dette bort med noe sterke midler som metanol, rødsprit, whitesprit... og andre ting som du blir lett i hue av og lukte på Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 herregud...man får vel dette bort med noe sterke midler som metanol, rødsprit, whitesprit... og andre ting som du blir lett i hue av og lukte på Ja, men då forsvinner også plexien Nei da, den forsvinner ikke, men den blir lett ødelagt da (spør Vågebu, tror han ødelagte en plexibit med noe sånn) Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Sigen: Skulle likt å sett at plexien ble gjennomsiktig om man pusser den med sandpapir. whitesprit på plexi er fy fy, men rødsprit går fint. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Tror neglelakkfjerner skal funke fint jeg. Endret 2. juni 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Sigen: Skulle likt å sett at plexien ble gjennomsiktig om man pusser den med sandpapir. whitesprit på plexi er fy fy, men rødsprit går fint. Hvorfor skulle ikke det funke? Det funka jo for diablato2k (usikker på hvordan det skrives) og Skrue når de pusser vannblokkene sine (fikk vite det av dem at det funker) Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Tror neglelakkfjerner skal funke fint jeg. Tror han skal holde seg unna neglelakkfjerner, det er aceton i dette, og har erfart selv hvordan aceton er glad i acryl-glass, spesielt lexan. Han kan kanskje prøve sånne vanlige sprit-kluter, har brukt slik på å fjerne sprit-tusj merker på lexan, og dette gikk uten noen negative virkninger! Men prøv på en plexi-bit, så er du iallfall sikker på at du ikke ødelegger det med uv-tusj Endret 2. juni 2005 av k_drey Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hvilken metode skal du prøve? (legg inn hvordan det gikk her etterpå?) Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 satser på rødsprit , men tror idet er lite av det her i huset så jeg må vel kjøpe litt(eller det blir vel ganske mye tenker jeg for det finnes vel ikke i småflasker?) jeg har alt prøvd med ren rensesprit og det funket IKKE Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 satser på rødsprit , men tror idet er lite av det her i huset så jeg må vel kjøpe litt(eller det blir vel ganske mye tenker jeg for det finnes vel ikke i småflasker?)jeg har alt prøvd med ren rensesprit og det funket IKKE Rødsprit fjerner ikke flekker. Men det gjør White Sprit og parafin Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Rødsprit fjerner ikke flekker.Men det gjør White Sprit og parafin Noen som ikke har lest hele tråden her? whitesprit på plexi er fy fy, men rødsprit går fint. Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Rødsprit fjerner ikke flekker.Men det gjør White Sprit og parafin Noen som ikke har lest hele tråden her? whitesprit på plexi er fy fy, men rødsprit går fint. Jeg hadde tusj på plexiglasset fikk det lett vekk med withe spirt, Lenke til kommentar
melbye2k Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Sigen: Skulle likt å sett at plexien ble gjennomsiktig om man pusser den med sandpapir. whitesprit på plexi er fy fy, men rødsprit går fint. hvorfor er whitesprit på plexi fy fy? bare så ikke jeg gjør noen feil vis jeg skal rense ^^ :D Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Prøv med isopropanol eller kondensfjerner/2 propanol. Bare ikke bruk Lynol, det ødelegger plexien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå