Gå til innhold

Mulighet for å bruke 5.25" CD-ROM i 2.5"-kabinett

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ekstern harddisk for bruk til PSTwo + USB Extreme. Har i tillegg bruk for en ekstern CD-ROM/brenner, så jeg lurte da altså på om det gikk an å slå zwei flugen in einem schmekk.

"eMagic harddiskkabinett 2.5" IDE ,aluminium, USB 2.0" er kabinettet jeg har sett meg ut. Er det noen som har dette kabinettet som kan svare på om det går an å koble til en intern 5.25" optisk enhet på et eller annet vis? Om det ser ut som et bombenedslag gjør ingenting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Clas Ohlson selger også 2,5" USB HD kabinetter - Artikkel nummer er 326826, koster 198kr sist jeg sjekket. Den kabelen som følger med har 2 stk USB kontakter på seg, en blank en som er hoved ledningen, men ut fra den går det en kabel med rød USB plugg. Dette er for å levere mere strøm.

Dette grunnet at endel bærbare PC'er ikke klarer å levere nok strøm fra en USB port til å drive en 2,5" HD. Plugg til den andre kabelen så funker det. Strøm fra 2stk USB da. :)

Kan det da være mulig at på en stasjonær ved å plugge til flere USB porter så får man nok strøm? Bare ett tankespinn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...