Gå til innhold

Nye deler til en "super pc" ..


Anbefalte innlegg

Hei og hopp :smile:

 

Har lest et par tråder angående P4/533Mhz-overklokking på oc-forumet.. så med grunnlag i disse postene, og det faktum at P4/533Mhz er meget overklokk-bar, så skal jeg sette sammen et system..

 

Jeg går til innkjøp av en P4 2.26 Ghz...og det er det eneste sikre i denna saken..

 

Angående hovedkort, så står jeg mellom Abit og Asus.. Abit BD7II og Asus P4B533...Noen tanker angående disse? (Men hvis noen har bedre forslag, så kom med de..)

 

Med tanke på ram'en, så kommer jeg til å kjøpe Corsair-ram... XMS3000 eller 3200 - og hvorfor?

 

Kabinett: Et Chiftech Dragon..tenker jeg..

 

 

Takk for alle RELEVANTE svar! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om hovedkortene vil eg si er jevne, Er to gode produsenter så du for velge en av dem. Eg ville valgt abit men det er på grunn av at eg har bare brukt abit ikke noe annet. Når det gjelder ram brikken ville eg valgt Xms3000 og det er på grunnlag av det eg har lest, Blant annet her på forumet. Chiftech Dragon har eg selv og er meget fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Abit BD7II-R først, passet ikke helt til mitt bruk. Fikk lavere mem scores med to minnebrikker, cpu temp er høy(mulig sensoren som viser feil, men har lest flere steder at folk klager på dette).

 

Liker Asus p4b533-e som jeg har nå bedre fordi, kan 'overvolte' cpu-volt til 1.85v som gir bedre overklokkeings muligeheter, får samme minnescore med to vs en brikker.

 

Kjøre nå min 2.26nw cpu på (171x17)2,9ghz på Asus hk.. sier meg fornøyd med det! :grin:

 

_________________

-FooKer-

 

'Det er bedre å ha armer og bein enn gull i paralympics!'

 

[ Denne Melding var redigert av: FooKer på 2002-07-22 01:29 ]

Lenke til kommentar

jeg er på jakt etter noenlunde det samme, har bare prosessor klar.Er ganske ny når det kommer til overklokking, men hvordan blir det med RAM når disse korta bare har støtte for PC2100 og jeg har og tenkt på XMS2700 / 3000. Får en ikke utnytta det "hele" eller hvordan blir det? Er det bedre slik at jeg har ram som tåler en god dose overklokking? jeg ville jo helst sett at HK støtta PC2700, det klinger best i mine ører...

Lenke til kommentar

Quote:


men hvordan blir det med RAM når disse korta bare har støtte for PC2100 og jeg har og tenkt på XMS2700 / 3000. Får en ikke utnytta det "hele" eller hvordan blir det?



 

Disse korta har offisiell støtte for pc2100 ddr,men har U-offisiell støtte for "nesten" all slags ram bl.a pc3200ddr.

Kilde: Overclockers.com-Intel-mobos

 

Det du ikke får svar på her trenger du ikke vite :smile:

 

my o.2£

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-22 01:28, FooKer skrev:

Liker Asus p4b533-e som jeg har nå bedre fordi, kan 'overvolte' cpu-volt til 1.85v som gir bedre overklokkeings muligeheter, får samme minnescore med to vs en brikker.

_________________

-FooKer-


'Det er bedre å ha armer og bein enn gull i paralympics!'


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: FooKer på 2002-07-22 01:29 ]</font>


 

Ikke mer, Jeg får 2,1V jeg :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-31 13:23, ahpadt skrev:

Jeg er veldig fornøyd med det jeg kjøpte meg nylig :smile:


*Intel Pentium 4 2,4Ghz 533FSB*

*Abit IT7 MAX*

*1GB DDR-RAM PC2700*


 

Snik!! Jeg skulle bestille Abit IT7 MAX idag, var jo 10-19 igjen igår så tenkte jeg skulle vente over natta, men hva har skjedd... Bekreftet 9.august står det på komplott :sad:

 

Så nå sitter jeg her med 226W peltier, vannkjøling og venter på hk og cpu :smile:

 

Har du klokket cpuen ennå? Voltmoddet? Resultater?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...