trrunde Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Prøver å sette opp en apache server med php og da følger jeg denne tutorialen: http://internetmaster.com/installtutorial/...che_for_php.htm Men når jeg har satt opp akkuratt slik som det står der får jeg en feilmelding når jeg skal restarte apachen, feilen sier at den ikke finner c:/php/sapi/php4apache.dll men jeg ser jo at filen ligger der den skal, kan dette ha noe med skråstrekene som går galne veien kanskje? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Prøv å legge en kopi av php4apache.dll i Windows-mappa og system32-mappa di. Det løste problemet for meg en gang. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Prøv å legge en kopi av php4apache.dll i Windows-mappa og system32-mappa di. Det løste problemet for meg en gang. Det er hva jeg strengt tatt kaller en stygg løsning. En bedre vil være å legge til C:\PHP som path under systemvariabeler i Windows. System -> Avansert -> Miljøvariabler -> Finn path og legg til C:\PHP. Husk at det må være ; mellom hver bane. Det som i dette tilfellet nok vil hjelpe er å gjøre om / til \ i banen. Endret 2. juni 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Det er hva jeg strengt tatt kaller en stygg løsning. En bedre vil være å legge til C:\PHP som path under systemvariabeler i Windows. System -> Avansert -> Miljøvariabler -> Finn path og legg til C:\PHP. Husk at det må være ; mellom hver bane. Det som i dette tilfellet nok vil hjelpe er å gjøre om / til \ i banen. Og på en engelsk win xp hva heter det da? husker jeg så det for lenge siden en gang men husker ikke hvor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå