Gå til innhold

Sette opp apache server med php

Anbefalte innlegg

Prøver å sette opp en apache server med php og da følger jeg denne tutorialen:

http://internetmaster.com/installtutorial/...che_for_php.htm

Men når jeg har satt opp akkuratt slik som det står der får jeg en feilmelding når jeg skal restarte apachen, feilen sier at den ikke finner c:/php/sapi/php4apache.dll men jeg ser jo at filen ligger der den skal, kan dette ha noe med skråstrekene som går galne veien kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å legge en kopi av php4apache.dll i Windows-mappa og system32-mappa di. Det løste problemet for meg en gang.

Det er hva jeg strengt tatt kaller en stygg løsning. En bedre vil være å legge til C:\PHP som path under systemvariabeler i Windows. System -> Avansert -> Miljøvariabler -> Finn path og legg til C:\PHP. Husk at det må være ; mellom hver bane. Det som i dette tilfellet nok vil hjelpe er å gjøre om / til \ i banen.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Det er hva jeg strengt tatt kaller en stygg løsning. En bedre vil være å legge til C:\PHP som path under systemvariabeler i Windows. System -> Avansert -> Miljøvariabler -> Finn path og legg til C:\PHP. Husk at det må være ; mellom hver bane. Det som i dette tilfellet nok vil hjelpe er å gjøre om / til \ i banen.

Og på en engelsk win xp hva heter det da? husker jeg så det for lenge siden en gang men husker ikke hvor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...