Gå til innhold

intern USB virker ikke

Anbefalte innlegg

Kjøpte nytt hovedkort for et par dager siden og alt er nå installert. Nytt minne og CPU også for ordens skyld...

Problemet er at etter alle installasjoner, måtte formattere og installere Win XP på ny, klarer ikke systemet fange opp de 4 interne USBene som er i hovedkortet.

Satte også inn et USB 2.0 PCI kort for å se om dette gikk inn, og det gjorde det IKKE...

Nå sitter jeg med lånt tastatur (PS/2) og nyinnkjøpt mus med USB-->PS/2 overføring. Har Logitech Desktop System (tastatur, mus og muslader) som jeg ikke får satt opp.

Har også et firewire PCI kort satt i, og disse portene finner XP og brukes i dag med en ekstern Plextor DVD brenner. Så denne fant den fint.

Sjekker System, device manager men ingen USB ligger oppe. Heller ingen feilmeldinger (! eller ?) i Device manager.

Noen tipset meg med at Win XP SP1 ikke var nok, at en risikerte å måtte installere SP2 før den fant USB porter, men der sliter jeg gitt... :whistle: if you know what I mean...

Får også opp mange SYSTEM meldinger om at jeg har ulovlig lisensierte programmer installert, at jeg har spyware el.l. og lurer på om det er messengeren som kødder med meg. Noen tips til å få fjernet dette? Om jeg har lisenser?...

Håper på snarlig svar!

Mvh

Håvar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SP2, er såvidt jeg vet nødvendig bare for å få støtte for usb2, og det er vel mulig og laste ned som hotfix også mener jeg og huske.

Men har du innstallert chipset drivere, skulle det i alle fall være tilstrekkelig til og få frem usb portene...

Lenke til kommentar

Hei!

Får de ikke opp, som jeg kan se i hvert fall. Men heller ingen melding om at PCI kortet ikke kunne installeres.

PCI kortet har 2 stk USB 2.0 men vet ikke om de interne 4 portene er 2.0, vet ikke helt hvor nytt hovedkortet kan være, men det er et:

ViaK8T Neo2 K8T800 Pro hovedkort, ingen info i hverken manual eller pakke som sier om USB er 1.0, 1.1 eller 2.0 (er vel noe sånn er det ikke ...) :blush:

Du nevner Hotfix, prøver det nå og ser om det hjelper. SP2 får jeg ikke installert, he he. :blush:

Mvh

Håvar

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg installerte det som fulgte med CD for hovedkortet. Da begynte lyd, nettverk og printer å virke, men ikke USB som ligger i samme interne "gata".

VIA chipset drivers installerte jeg, og gjør det om igjen nå...

Håvar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...