Gå til innhold

Hjelp!! Maskina mi sluker udyr!!

Anbefalte innlegg

Jeg har ett problem, stua mi er full av fluer og lignende, av og til når jeg sitter ved dataen så hører jeg masse "splatt" Splusj" "donk" og "skranglelyder". Jeg fant fort ut hva lydene hva for noe når jeg satte halogenlampa mot de enorme kabinettviftene mine, Da så jeg fluer styrte som japanske kamikazeflygere inn mot vifteblandene, for så å bli partert til småbiter.

dette har igjen ført til at masse gørr blir liggende på hovedkortet og at maskina blir så var at den restarter seg selv, noen som har tips til hvordan man skal løse dette problemet?

forslag tas imot med takk

PS. jeg er lei lukta av fluekjøtt hver gang maskina har stått på en time eller sju :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja.. strømper og netting er ett tips, men, viftene suger jo fortsatt like mye.. kan dere tenke dere når fluene blir sugd fast til nettingen da? hehehe de blir jo bare torturert, blir hengende der i live helt til jeg skrur av maskina, men.. kanskje bedre enn at all gørra havner inni maskina da.

men på den andre siden, er jo litt positivt også hvis jeg skulle gå tom for grillfor til party-gjestene mine.. etter noen øl smaker sikkert kjøttet like godt som alt annet :smile:

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg bruker en Wolford Ultra-Thin dameströmpe fra mora mi :smile: Den funker ULTRA FETT! Ikke ett stövkorn som kommer igjennom den selv om den er veldig luftgjennomtrengende! Det er bare ä teipe den pent foran innsugningspartiet og *flups* sä funker det!

Lenke til kommentar

La meg gjette: Du bor kansje på finnmarksvidda og er midt i værste myggsesongen? Det er i hvertfall helt utrolige mengder med mygg der!

I tillegg til løsningene som allerede er nevnt (damestrømpe, andre filter) så kan du sikkert investere i fluepapir eller en sånn elektronisk flue-zapper og myggspiral. Hvis det stemmer det med finnmarksvidda så er det kanskje lurt med ventilasjonsanlegg for huset med stort utskiftbart filter.

Lenke til kommentar

ok jeg vet dette er heeelt irrelevant men har sittet 10min å lest igjennom denne settningen fra adressen ovenfor og får den ikke til å stemme:

Filteret fungerer på den måten at den ikke stopper lufigjenomstrømningen , men fanger nesten alle større partikler som kommer med luften. Filter har en liten bakdel, og det er at de også "stopper" luften litt, noe som kan gjøre luft sirkuleringen i pc`en dårligere.

er det bare jeg som missforstår noe her?

Lenke til kommentar

Hmmm.... Sett i allefall filter på utsiden, så har du i det minste en sjanse til å redde noen av fluene...

Gi dem en sukkerbit hver om de lover å ikke komme tilbake... Lim den fast i de fremre beina og slipp fluene pent ut igjen... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...