pasc Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hei! Plutselig la jeg merke til at CPU temperaturen var 62C, er ikke dette evig mye? Har P4 Noorthwood med boxed cooler. Grunnen til at jeg la merke til dette er at jeg nettopp har innstalert noen nye vifter i kabinettet og skulle skjekke systemtemperaturen. At jeg innstalerte nye vifter kan det ha forårsaket at CPU vifta speeda ned eller noe? Har koblet viftene på hovedkortet... Det er snakk om 3 nye vifter.. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Ja den virker litt for å være idle temperatur. Har du sjekket om den sitter skikkelig på og at du har nok kjølepasta? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 krisnorl Skrevet 02/06/2005 : 17:20 At jeg innstalerte nye vifter kan det ha forårsaket at CPU vifta speeda ned eller noe? Normalt sett nei, men det er jo lettere for deg og svare på da, prøv og napp de ut igjen, så ser du jo fort det. Under hva slags belasning er det du har 62 grader, og hva er farten på vpu vifte? Lenke til kommentar
pasc Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Tja, akuratt nå ligger den på rundt 5-10% CPU usage og samme temperatur. CPU vifta ligger på 2760RPM. Hjelper det å blåse støv og slikt ut av vifta? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 krisnorl Skrevet 02/06/2005 : 21:38 Tja, akuratt nå ligger den på rundt 5-10% CPU usage og samme temperatur. CPU vifta ligger på 2760RPM. Hjelper det å blåse støv og slikt ut av vifta? Ja, det hjelper. Men det kommer selvsagt litt an på hvor mye støv det er om det hjelper mye. Du kan også som Pels er inne på, sjekke om kjøleren kjennes varm ut med fingeren. Nå aner jo ikke jeg hva du har for innstillinger i bios, men jeg syns kanskje 2760rpm ved 62 grader var litt sakte. Ved over 60 grader bør vifta gå for fult etter mine mål. Disse grenseverdiene kan man ofte stille inn i bios. Men jeg vet da ikke hva som er max turtall på din boxed, på min Prescott boxed er det ca 4500rpm. Har du prøvd og koble av de nye viftene bare for og ha eliminert det som årsak, og evnt sjekke temp med flere programmer/ i bios 62 grader er jo forsjåvidt ikke farlig, men det er mye til å være Northwood. Lenke til kommentar
NaviGas Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg har den samme, kjører osm oftest på 57grader og load på 65 maks, er dett fali'? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå