wartoplay Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hei! Har en Flexscan L550, kanon skjerm, men instillingene er minimale. Når jeg sjekker på Eizo sine nettsider står det at jeg kan laste ned et program som skal hjelpe med innstillinger. Denne startes og viser at jeg skal klikke i menyen, men de tingene som skal trykkes på finnes ikke i menyen på min skjerm... Har fått to forskjellige skjermer fra Eizo og begge er like... Menyen jeg får er: Screenmanager: RGB <color> ETC <others> I <information> L <language> E <exit> I RGB får jeg kun color mode, velge sRGB eller custom. I ETC får jeg Off timer, menu position, bright regulator, reset og exit I I får jeg se S/N og driftstid, samt instillinger som Input digital 1280x1024 fH: 64kHz og fV: 60Hz. Det skal sikkert finnes flere menyvalg, men disse har ikke jeg... For eksempel kan jeg endre via PC at jeg skal kjøre f.eks. 85 Hz bilde men dette endrer seg ikke i menyen som viser 60Hz... Ikke rart det kommer striper Noen tips?! Beklager vanskelige forklaringer... Mvh Håvar Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Du bruker DVI kabel ikke sant? Da kan du bare bruke 60HZ i 1280x1024 (du har ikke bruk for noe annet). Ikke så rart at du ikke får 85HZ til å fungere. Jeg har ikke prøvd den skjermen du har,men du skal nok ikke ha noen flere menyvalg enn de du har. Ser ut som du har nesten lik meny som jeg har på min Nec 1770 NX holder i massevis det. Jeg bruker forresten sRGB innstilingen og synes den er best. Har du prøvd ClearType på skjermen din? Jeg har ClearType slått på og synes bildet er bedre da. Sjekk også at du har fargekvalitet innstilt på "Høyest (32 biter)" ikke "Middels (16 biter). Endret 2. juni 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Regner med at du bruker DVI- kabel jeg og. Hvis man bruker VGA- kabel, kan man justere div innstillinger. Dette faller bort når man kobler til DVI, fordi det da ikke er nødvendig. Kun finjustering av bildet det er snakk om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå