Gå til innhold

Venice eller Winchester ?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg Barebone innen en ukes tid. Jeg står mellom to prossessorer:

 

AMD Athlon 64 3000+ "VENICE"

 

eller

 

AMD Athlon 64 3000+ "WINCHESTER"

 

Jeg vet at Venice er nyere og skal ha bedre minnekontroller, men når jeg leste noen tester på nett, konkluderte de med at dette ikke var faktum.

 

Har også lest at Venice skal bruke mindre strøm.

 

Noen anbefalinger/erfaringer? Prisen er jo ca. den samme...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har selv testet 3000, 3200 og 3500 winchester + 3000, 3200 og 3800 venice og klokkeegenskapene var de samme på alle, samtlige klarte rundt 2800 . Venice blir forøvrig litt varmere enn winchester, noe som er bekreftet på flere testsider .

Hva slags kjøling når du klrte dette?

Alle kjøres med vannkjøling .

Lenke til kommentar
Jeg hørte rykter om at venice skulle kunne klokke en del mer en winchester jeg. Men det ser ikke ut til å stemme ifølge snekkern.

Vel,hadde selv det inntrykket før,men det ser ikke helt ut til å stemme .

Men det er fullt mulig det finnst flere klokkevillige eksemplarer av venice enn av tidligere modeller, det kan jeg ikke si noe sikkert om.

men etter det jeg erfarer så havner de fleste mellom 2,7 og 2,8 med vannkjøling, så finnst det eksemplarer som er bedre og som er dårligere .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den forbedrede minnekontrolleren i Venice sørger for at man kan bruke fire stk. RAM brikker og kjøre dem på normale instillinger, på Winchester blir man nødt til å klokke ned. Dette ødelegger ytelsen ganske mye, og er i seg selv et godt nok argument for å spandere på seg den 40kr dyrere Venice-utgaven. (Ikke egne erfaringer, men leste det på et av nettstedene som testet den)

Lenke til kommentar
Den forbedrede minnekontrolleren i Venice sørger for at man kan bruke fire stk. RAM brikker og kjøre dem på normale instillinger, på Winchester blir man nødt til å klokke ned. Dette ødelegger ytelsen ganske mye, og er i seg selv et godt nok argument for å spandere på seg den 40kr dyrere Venice-utgaven. (Ikke egne erfaringer, men leste det på et av nettstedene som testet den)

Det er riktig .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...