darkness| Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Jeg skal muligens begynne å studere til høsten, og vurderer derfor å kjøpe meg en bærbar PC. Krav: Maks 11 000kr (absolutt maks) Minimum 1gb RAM (bør ikke være noname) Minimum 128mb skjermkort Lett og liten Grei batterikapasitet Støysvak Trådløst nettverkskort Minimum 1,7 ghz CPU Ikke operativsystem eller programvare Den bør se noelunde OK ut, ikke være en plastdings som knirker og blir ødelagt etter to dagers bruk. Jeg trenger ikke noe særlig med harddiskplass, da jeg har stasjonærmaskin. Behøver heller ikke DVD-spiller eller brenner, men det hadde vært OK med spiller i hvert fall. Jeg kommer til å bruke den til litt spilling nå og da også, derfor kravene over. Jeg har ikke tenkt så nøye over skjermstørrelse og slikt, men det bør være mulig å kjøre en OK oppløsning Er dette umulig å få til den prisen? Kom gjerne med kommentarer dersom jeg har glemt noe. Endret 2. juni 2005 av darkness| Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Tror nok du har litt høyre krav til en pc til 11.000,- Hvis det er 12" du skal ha, så har jeg enda ikke sett noen med dedikert grafikk, nærmeste du kommer er vel MSI Megabook S270. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Jeg kan eventuelt kjøpe den brukt, da.. men jeg vet ikke hvor "trygt" det er. Jeg er litt skeptisk til å kjøpe fra folk jeg ikke vet hvem er. Edit: Denne ble ikke så lett kanskje? Komplett Notebook 410 Varenr.: 304508 Samsung SpinPoint M40 40GB 5400RPM Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM Tastatur for Notebook 410, norsk Norman IC,1 år lisens, Virus Control, SoftThinks Installasjons og recovery PC Uten OS, White Box PC Support 3 år - Komplett sin egen support DVD-brenner 8x DVD±RW Kingston ValueR DDR SO-DIMM PC2700 512MB Kingston ValueR DDR SO-DIMM PC2700 512MB Barebook 410 15" SXGA+/ATI9700 Intel Pentium M 725 1.6GHz PC400, Intel PRO/Wireless 2200bg MiniPCI Garanti 3 år - Sende inn Pris: 10994.21 Endret 2. juni 2005 av darkness| Lenke til kommentar
Charli Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hva med denne da? Kan bare kjøpe en 512 brikke til, så er du vel oppe i ca. 10500. Er vel kanskje litt plastic fantastic følelse på den, men virker som om folk er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Minimum 128mb skjermkort - Integrert skjermkort med 128 MB? - Low-End skjermkort med 128 MB? - Mid-End skjermkort med 128 MB? Har du tenkt å dra i gang noen krevende spill på maskinen? Hvis ikke så syns jeg nesten du bør utelukke fokuseringen på skjermkort. Jeg må også legge til at det er fantastisk digg med en ultraportabel bærbar med 12" Widescreen.. Tenker først og fremst på Tundra 1551 fra PSData. P-versjonen med en ekstra minnebrikke kunne kanskje vært noe? Endret 3. juni 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Det jeg kommer til å spille er vel WoW. Jeg tenker mest på at hvis jeg kjøper denne maskinen, så skal jeg ha den en stund fremover også, og da er det greit om den holder stand og ikke er totalt ubrukelig til noe alt annet enn notepad etter noen få måneder. Samtidig så har jeg litt lyst på en ultraportabel en.. så jeg må vel fire litt på noen av kravene ene eller den andre veien. Skal se på forslaget ditt, Charli Endret 3. juni 2005 av darkness| Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Har sett en del på Netshop sin 1557GLS; men hørte at noen sa at skjermen var dårlig på denne? Noen som vet noe mer om dette? *bump* Lenke til kommentar
skromt Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Hvis jeg var deg ville jeg ha ventet til første uka skolen begynte, fadder uka eller hva det no er. Så bestille da, kan skje mye på 2 måneder! da får du nok den pcen du ønsker til 11000. Selv har jeg tenkt på inspiron 6000 eller notebook 270, kommer ikke til å kjøpe ultraportabel hvis ikke det skjer mye på bærbar fronten til skolen begynner. Kjøper jeg heller en mellomklasse. 15 eller 14". Endret 7. juni 2005 av skromt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå