Anders Leipsland Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 De siste årene har jeg handla en del i flere av de store websjappene som Komplett, Databutikken, Itbutikken, PSData, multicom osv. En av de store fordelene med å handle på nettet framfor i den lokale sjappa skal være utvalget. Men det siste året føler jeg at utviklingen har gått mot at vareutvalget fortsatt er like bredt, men varene er ikke på lager. Se f.eks på dette screenshotet, ikke særlig imponerende akkurat. Det gjør jo at man faktisk må vente en stund og at den lokale sjappa faktisk ville brukt like lang tid på å skaffe kortet. Flere enn meg som føler at webbutikkene får færre og færre varer på lager, eller begynner jeg å bli kravstor :???: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Tipper den lokale sjappa kjøper samme sted tilogmed. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Quote: Den 2002-07-18 17:12, Anders Leipsland skrev:Flere enn meg som føler at webbutikkene får færre og færre varer på lager, eller begynner jeg å bli kravstor :???: De fleste webbutikkene har så små marginer at de ikke kan sitte med lager, annet enn på varer som har stor omløpshastighet, eller holder seg stabilt i pris. Lenke til kommentar
macklett Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Hvis vi sier det på denne måten. Stort effektivisering krever innføring av JIT i en viss grad i en bedrift. Just in time er en logistikkbasert filosoft/tankegang, som går ut på å minimalisere lagerhold, samt å få varen direkte til kunde, uten å gå via lager- hvis mulig. Fordi å lagre produkter koster- og kun A (høyfrekv.) produkter bør det være vesentlig sikkerhetslager på. Innen B- og C- (lavfrekvente) produkter, bør en effektiv bedrift ha et relativt lite sikkerhetslager.. Du kan finne mer informasjon om JIT+ABC kategorisering ved å søke på kvasir/google, siden disse er filosofiene/grunnideene som går direkte mot problemstillingen din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå