Gå til innhold

Pc til rendering?

Anbefalte innlegg

Hei og hå, jeg har en sliten og gammel pc som ikke duger lenger, jeg har ikke fulgt så godt med på utviklingen på noen år nå så her trenger jeg virkelig hjelp :blush:

Den skal brukes mye til rendering! 3D max, Cinema 4D, Maya, Poser og Bryce er det applikasjonene jeg bruker mest utenom Photoshop og Illustrator, Videoredigering oxo!

Rendertiden bør jo kortes ned så mye som mulig

* Jeg Har ca 20 tusen å bruke, skjerm ikke medregnet, den tar jeg senere..

Mye ram er å foretrekke, minimum 2G

Så trenger raskest og sterkest mulig oppsett for 20k alltså!

*Hvilke prossesorer og ram gir best ytelse i forhold til mine behov? takker for alle tips dere kan komme med :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver litt med 3dsmax o.l. selv, og jeg skal bygge en ny maskin for øyeblikket (dog ikke til ren rendering). Skal du ha en maskin til kun rendering bør du ha Intel, et FireGL skjermkort og som du sier masse RAM. Skal du har skjerm i tillegg? Om du skal, kjøp en med god oppløsning(!), om du ikke skal kan du kjøpe skjerm kan du vurdere dobbel prosessor (Xeon).

Det finnes egne kort til rendering (som koster mye, men som korter ned render tid en god del også. Om det er verdt det vet jeg ikke...

Ta en titt på denne tråden fra 3D-palace.

Har eksamen om 1 time, så jeg må skrive et raskt svar nå... si ifra om du lurer på noe angående render ting... skal svare så godt jeg kan.

EDIT: Leste ikke innlegget ditt godt nok, du skulle IKKE ha skjerm :cool:

Endret av Lanes
Lenke til kommentar

takk for raske svar, Athlon 64 X2 virker jo heftig? en egen rein render maskin trenger jeg ikke siden jeg ikke driver no særlig med animasjon, men de bildene jeg rendrer nå tar flere dager og det er jo litt drøyt.. Så hva med 2X Xeon prossesorer? Hvilken ram burde jeg gå for?

Lenke til kommentar

nei faktisk P4 660 som er best på rendering, og koster 4.950kr og Athlon 64 4000+ koster 3890kr (på komplett) er det værdt å bruke 3k mere på feks 2X Athlon 64 4000+ en 1stk P4 660 3.6Ghz ?

Hva med 2X Pentium 4 Xeon 3.2GHz ? det blir jo i underkant av 6k, de må jo yte ganske bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...